• hadirajan

    Öka farten på "soldaterna" :)

    Hoj hoj alla,

    Mitt första inlägg här på forumet men förmodligen inte mitt sista då man är en van forumsurfare :)

    Tänkte börja med en fråga efter tips till hur man som kille kan påhjälpa att ens "mannar" gör sitt för att få min fru gravid.
    Vi har börjat försöka att få barn nu och det finns visst massor som tjejen kan äta och tänka på för att öka de små chanserna, men finns det något som man som kille kan göra?
    Äta mer av något, mindre av något?
    Hörde att Zink och Folsyra kan hjälpa, någon annan som har tips?

  • Svar på tråden Öka farten på "soldaterna" :)
  • daisybis man

    Min tips är att ta bort allt prestationen i själva sex act, med det mena jag att sätter upp ingen press på NU ska vi göra barn och NU ha jag ägglosning, Atminstone i början låt det bli spontnant, självklart kan du håller koll på ägglossning men behövs inte säga något. Sen självklart berör helt på hur din situation se ut , om ni ha försökte länge eller så. Lycka till.

  • daisybis man

    OOps trödde det va din tjej som skriv, det va mer råd till henne , sorry:)

  • D4N13L

    Vad jag har förstått så ska man inte köra som kaniner, utan låta gå ett par dagar mellan försöken. Då skjuter du fler på en gång iallafall

  • hadirajan

    Tackar för tipsen!

    Och "daisybis man", jag försöker ge de där tipsen till min fru.. men det är inte så lätt när hon längtat efter detta för alltid i princip :)

    Har läst både att man ska ta det lugnt med att göra det som kaniner och att det är lugnt att göra det som kaniner.. lite tvetydigt vilket man ska gå på...

  • daisybis man

    Ha också hört att det ska gå 2 dagar emellan, du få låtsas att du ha huvudvärk;)

  • helinerd

    Dessutom tror jag att man ska försöka undvika att ha det för varmt mellan benen får de får de det lite svårare. Så låt gärna påsen svänga fritt under dagen och undvik ylleunderstället.

    Lycka till!

  • hadirajan

    Hmm.. låtsas huvudvärk.. trodde bara det var tjejer som fick köra med det.. eller är det att det bara funkar för dem :)

    Ja det där med att hålla dem svalt har jag hört med, men trodde det bara gällde typ lastbilschaffisar som sitter mycket och får det varmt.. iofs så sitter man en hel del på ett kontor med..

  • Anders80

    hadirajan: Hålla svalt är mkt viktigt, blir det varmare än 35-37 grader C (nån medicinskt kunnig som vet mer exakt kanske) så dör dem. Det är därför kulpåsebn hänger som den gör så den ska ha de svalt och skönt. Innan vi satte en massa isolering runt den.
    Sen tror jag Zink ska vara bra, men även tänka på att drick ordentligt med vatten och liknande samt är det nog bra att äta ägg. Soldaterna består ju av äggvite ämnen så då kan kroppen lättare återbilda dem rackarna.
    Sen är det väl lämpligast om ni sparar er innan det är ÄL, och kör som kaniner de kritiska dagarna.

    Sen om bara gäller mig eller om andra märker av det att om man går och bygger upp lite frustration och låthet över en längre tid så verkar det bli större mängd grabbar som ska ut. Så då kan ni ju dagarna innan det är dags gå och egga upp varandra. Lycka till, och ha det så skoj.

  • AnDan

    Tjena!

    Ett tips är att inte ha utlösning på tre dagar innan, för då är sedan spermaflödet/kvaliten som bäst! Dessutom skall du äta zinktabletter. Dessa kan du köpa på Hälsokostbutik!

  • Tvillingfarsa

    Jo helt klart ligger det extremt mycket i prestationsångesten som jag tror många drabbas av.

    Det blir så krystat och framtvingat på nåt sätt och man ser många som har det problemet, sen när dom gett upp allt och bara slappnat av så säger det bara plopp så är hon på smällen.

    Kolla bara på oss vi planerade inte ens barn och vips så vart det så ändå.

    Nej, men som sagt jag tror det är viktigt att man försöker att inte tänka på det. Skippa ägglossningstester, skippa preventinmedlen och kör på bara ett tag så är jag övertygad om att det kommer hända nåt.


    -V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Slartibartfast

    Tips och tips...
    tja, lev så nyttigt som möjligt.
    Undvik såklart tobak och alkohol.
    Undvik också andra gifter som tex. värktabletter, de _kan_ ha en neg effekt på simmarna.
    Om du äter kosttillskott, se till att inte överdosera - det kan ha lika neg effekt som brist.
    I övrigt, som skrivits ovan, undvik varma bad, bastu och trånga kalsonger...

  • papplund

    Jag tror du kan trimma dina soldater med Berocca...
    Det innehåller båda Zink och folsyra bl a..

Svar på tråden Öka farten på "soldaterna" :)