• sundborn

Bleka håret med kamomill/citron

Hej!
    Var hos frisören i december och han klippte bort allt det solblekta från i somras... Är det någon som vet om man kan bleka håret lite med kamomill eller citron? När jag var liten hörde jag talas om detta, men har inte hört nåt sen dess. Någon som provat?
    Jag fattar ju att det inte blir platinablont,jag vill bara ha lite "solblekt".

• Svar på tråden Bleka håret med kamomill/citron
  • lillybell

undrar också om det går?

• Raketnos

Jag har förstått det som att man ska ha citron i håret och sedan gå ut i solskenet för att det ska blekas. Men jag vet inte om det fungerar.

• Raketnos

Solblekt blir det ju iaf om man är i solen menar jag

• AnThor

Det funkar med blondspray MEN det nöter och förstör håret mer än en en sling/blekning hos frissan... Du sätter i sprayen i håret och låter den sitta tills nästa gång du tvättar håret!! Håret blir helt livlöst!!!
    Be hellre en kompis göra slingor eller gå till en frisör. De kan göra svaga slingor som bara ser solblekta ut om du vill...

• sundborn

Anledningen till att jag vill använda kamomill eller citron är att jag är gravid och alltså inte vill utsätta mig för onödiga kemikalier....

Någon mer som vill svara?

• Fantastisk

Det funkar inte för fem öre, jag försökte i yngre tonåren.

• Ramona  T

Det funkar ENDAST om du har citron i håret och sätter dig i solen, då bleks det lite grann och snabbare.
    Det funkar alltså INTE om du bara pressar citron i håret.

Det är mycket bättre att du går till frisören för det är inte farligt att lägga i några slingor, eftersom du inte får medlet i hårbotten... Det är inte ens farligt att färga hela håret om man är gravid...

Kan med säkerhet säga detta, då jag själv är frisör! Såvida du inte har några hudproblem eller är känslig mot vissa ämnen.

Lycka till!

Svar på tråden Bleka håret med kamomill/citron