• Tesslita

Varför slutar vännerna höra av sig när man får barn?

Jag har en dotter på 8 månader och sedan jag blev gravid och speciellt sedan hon kommit till världen så slutade nästan alla vänner som inte har barn höra av sig.

Alltså, okej om man inte vill ringa för att kanske störa eller så men man kan väl åtminstonde skicka ett sms nån gång eller ringa nån gång???

Jag har ringt ibland och sms-at ibland till dom och då svarar dom för det mesta.

Men dom hör liksom sällan av sig själva nuförtiden.

Tycker det känns så trist, man känner sig ju nästan totalt övergiven sedan man fick barn eftersom de flesta av mina vänner/bekanta inte har barn.

Har hört att jag inte är den enda som upplevt detta.

Varför är det såhär?

Fler som upplevt detta och känt sig ensamma efter barnet/barnens nedkomst?

♥ ~ Prinsessan Moas Mamma ~ ♥
  • Svar på tråden Varför slutar vännerna höra av sig när man får barn?
  • neoaliya

japp samma här. Man e ju liksom inte party prinsessan längre Men det kul att man träffar så många trevliga människor med barn som man kan umgås med

• Tesslita

jo men det är så trist.
    handlar ju även om vänner som man växt upp med och haft kontakt med i vått o torrt genom så gott som hela livet

♥ ~ Prinsessan Moas Mamma ~ ♥
  • Ningla

jo, man har ju lite vänner som inte hör av sig lika ofta och som sagt man är ju inte den där partyprinsessan just nu ; )

Träffade en av dom igår, han är alltid lika trevlig men hör sällan av si numer. Men,men.....

Fast har förresten vänner som inte hör av si ändå och dom klarar jag mi ta mi tusan utan ; )
    Uppslukade av pojkvänner, inte klokt.

• lostwhitoutu

Tesslita

Här hos oss är de precis tvärtom sen ja blev gravid hör alla av sig och väntar på att bebben ska komma då dem vill komma o bo här o hälssa på o allt de där men innnan har de vart en sj som har fått "Ligga i" för att ha en chans o träffas o de har alltid vart vi som åkt till dem o inte ringer dem o vill att man ska träffas o sånt utan de har vart jag, nu går de inte en dag utan att någon hör av sig... de e skit dåligt. nu e man rolig bara för att man ska få en bebbe...
    näe tack

• J M M M

Beror på vännerna.. jag har mina vänner fortfarande kvar. Vi hör inte av så ofta längre, då det är bara jag som har familj och jag har inte så mycket tid över. Men vi träffas ändå en gång i månaden på tjejträffar eller så följer man med ut ibland.

Du kanske ska börja ringa och sms... så att de märker att du har tid med det fortfarande?

♥ STOLT mamma & fru ♥
  • adrenalin

Här är det en tråd om en person som tycker kompisarna blir tråkiga när dom fått barn:
    www.familjeliv.se/Forum-5-69/m15951635.html

Kanske är det nåt sånt? Dom känner att dom kanske inte har så mycket gemensamt/att säga? Tycker det låter jättetrist ...

Jag var nyinflyttad när vi just fått dottern så jag har inte upplevt nåt sånt här just därför.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Dollars matte

Ta upp det med dem! De är förmodligen bara osäkra på hur mycket tid du har och hur de ska bete sig för att inte störa. Tala om för dem i klarspråk att det är helt ok att ringa, men kanske inom vissa tider osv som passar dig så att du kan prata ostört. För det är den största anledningen till att jag har dragit mig för att ringa till min fd bästa kompis som fick barn tidigt. Hon hade alltid fullt upp och även de få gånger hon ringde upp mig så pratade hon mer med barnet och sin man än med mig och det tröttnade jag på. (säger inte att du gör så, men om du gör det kanske du kan tänka på det)

• Ningla

ja ringa och sms hjälper inte med alla har jag märkt iaf men som sagt då är det bara att acceptera efter ett tag känns det som. Som sagt har en vän eller hade, vi höll ihop i vått och torrt, så träffade hon sin nuvarande kille och sambo, hejdå och goodbye kan an säga.... inte ett ljud.

Men mina två närmsta vänner har man ju frekvent kontakt med, tråkigt är bara att dom bor i malmö respektive jönköping : S

Svar på tråden Varför slutar vännerna höra av sig när man får barn?