• kvinnan78

mens o ingen mensvärk = ingen ÄL?????

jag hade innan jag började med piller en mkt regelbunden mens i 6 år ca 29 dagarlång o med normal blödning. Under dessa år hade jag inte spec mkt mensvärk heller...har känt mig lyckligt lottad eftersom många har så mkt problem med det.

Nu idag hittade jag detta på sjukrådgivningens hemsida

"De mensperioder då det inte lossnar något ägg får man en mensblödning utan smärta. Varför det är så för vissa, men inte alla, vet man ännu inte."

HAr jag då aldrig haft nån fungerande ÄL??? blir rädd.....

• Svar på tråden mens o ingen mensvärk = ingen ÄL?????
  • Shalita

Oj, jag brukar heller aldrig ha särskilt ont! Nu blev jag orolig...

• MariaK

Hej. Nu vill jag inte skrämma upp er på något vis. Har ingen aning om det kan stämma eller inte. Men med min egen erfarenhet så har jag alltid haft regelbunden mens men ingen mensvärk. Jag har väldigt låg ägglossning så jag har fått hormonstimulans för att få mina barn..... Men det är ju bara hur jag har haft det...

• B i t c h

mens o ingen mensvärk = Jävligt drygt o ha detta

• Cilota

Om man normalt har mensvärk men helt plötsligt en månad är utan så kan man misstänka att ÄL uteblivit. Om man är en sådan kvinna som knappt har mensvärk nångång är man bara lyckligt lottad och behöver inte oroa sig

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Tiger Af Lilja

Men.. så här har det varit för mig sen i somras.. att mensvärken försvunnit innan dess hade jag alltid en hemskt mensvärk nu har jag inte haft alls sån värk lite molande och och så men inte så stark som jag hade förr.. betyder det att jag ej har äl längre?

• Cilota
    Tenshioyo - om du är orolig kan du ringa gyn och höra annars så brukar man ha ÄL om man har regelbunden mens på ca 28 dagar även utan smärtor
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Shalita

Cilota: Tack för det lugnande svaret! Jag ska testa med äl-tester nästa månad så jag slipper gå och oroa mig.

• Cilota
    Shalita - så man har gjort dagens första goda gärning nu då. Härligt
  • Cilota
    kvinnan78 skrev 2007-01-07 18:22:47 följande:
    mmn men om man aldrig brukar ha mensvärk då......
    Se mitt inlägg, nr 5.
  • tolallik

Innan sonen blev till så hade jag aldrig någon mensvärk men gravid blev jag för det

Svar på tråden mens o ingen mensvärk = ingen ÄL?????