• KAH

Du som har storlek 38 på kläder!

Storlek 38 verkar ha blivit en one-size-fits-all. Tycker alla tjejer jag känner verkar ha storlek 38 enligt de själva. Själv är jag inte bättre, utan är också en storlek 38 med mina 165 centimeter och 59 kg Däremot är jag oftast en storlek mindre enligt H&M som jag tycker har ganska generösa storlekar, men det är en annan historia.

Av ren nyfikenhet undrar jag: du som har storlek 38, hur mycket väger du och hur lång är du?

Lägger ut det i känsliga rummet så att den som vill kan vara anonym.

• Svar på tråden Du som har storlek 38 på kläder!
  • Anonym (hmmm)

Ja....jag kunde ha 36 /38 innan jag födde mina två barn. Då var jag 173 cm och vägde 59/60 kg...nu efter två barn har jag fortfarande 38 i storlek men jag väger 67-69 kg istället. Men jag tycker att Hm har knasiga storlekar..nu har de ju gjort om så att 36/38 och 40/42....jag får ju ta 40/42 och det känns som om man skulle ha blivit stor. Trots att jag oftast har 38 och ibland 40.

• alvaereva

jag brukar köpa 38 och jag väger 55 kg och är 157 cm lång.
    självklart är alla byxor för långa men jag viker eller lägger upp dom.

• uniMog

Jag kan NÄSTAN ha 38 och jag är på gränsen till överviktig Går jag ner 3-4 kg så kan jag lätt ha 38 gissar jag.

Jag är nu 156 lång och väger 60kg och är en liten 40:a

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Anonym

KAH. Jag vägde precis som du innan jag blev gravid och hade strl 38.

• gulemamman

jag är 167 cm och väger 62 kg. har oxå strl 38, kan ibland ha även strl 36

• pixi

Jag har oftast 38 i både byxor i tröjor (men storlekarna varierar förstås). Jag är 166 cm, väger 59 kg.

• idiblon

Jag har stl 38 i de flesta kläder, och då är jag ändå ganska stor. Eller alltså... 69 kg till 161 cm. Så inte stor, men ändå. Jag tycker nästan att det känns som att storlekarna över lag har blivit mer generösa. För 38 låter så "normalt" och det är väl skönt för folk som bär på några kg extra att få lov att inbilla sig att de egentligen inte gör det. (Jag är dock väl medveten om mitt extrabagage )

• irre42

jag är 163 + att jag väger nog 65 kilo jag gick ju upp när jag slutade röka men snart är de borta annars ska jag väga ca 56-57 kilo.

• saraseal

jag är 170 pch väger 65 har 36 på hm 38 på andra ställen men då sitter det ganska löst

Mvh Sälen =)
Svar på tråden Du som har storlek 38 på kläder!