• tjejen1981

billigast affär i Jönköping

Bor en bit ifrån jkpg, men har tänkt att jag ska månadshandla där. Så undrar egentligen vilken affär som det blir billigast typ ica maxi eller willys?

• Svar på tråden billigast affär i Jönköping
  • kryddann

Willys är mycket billigare än Ica-Maxi. Man betalar ganska mycket för utseendet av butiken. Ica-Maxi är ju ett fullsoterat varuhus med det mesta och ganska fräscht. Willys har mest mat och är ju lite mer av en stapelaffär. Jag själv föredrar Willys då det gäller inköp av tex kött, varje affär har en egen styckning och malning till Ica-maxi kommer allt kött färdigpackat, tycker inte om den fabrikspackade köttfärsen tex. Jag handlar mer på Willys än Ica-Maxi kan jag sammafatta och vi är noga med den ekonomiska biten.

• Marie IE B

ICA Maxi är som kryddann skriver inte vad jag kallar en lågprisaffär men det är fräscht och de har allt. Willy's på Österängen är bra och ligger väl också bra till prismässigt. Vi har väl i princip alltid storhandlat där fram till för ca 1 år sedan då vi "upptäckte" Coop Forum. Vi köper mycket av deras egen serie Coop X-tra som vi faktiskt tycker är riktigt bra, mycket bättre än andra lågprismärken som Eldorado eller Euroshopper. I Huskvarna finns också en Lidl-butik. Jag har inte varit där själv och jag har hört delade meningar om Lidl överhuvudtaget men billigt är det ju och det kan ju vara värt att prova.

Svar på tråden billigast affär i Jönköping