illamående postafen
jag är i v9 och går runt och är illamående vissa dagar mer än andra. när ska man ta postafen?ska man ta det varje dag"för säkerhets" skull?jag ska till Bm på tis..men undrade om nån visste.
jag är i v9 och går runt och är illamående vissa dagar mer än andra. när ska man ta postafen?ska man ta det varje dag"för säkerhets" skull?jag ska till Bm på tis..men undrade om nån visste.
Jag tar var 12:e timme. Morgon och kväll alltså.
alltså det är ju inte farligt att äta så om du inte orkar med att må dåligt så ät en till två per dygn.
Jag tar oxå var 12 timma...annars fungerar det inte med maten för mig....det tar ca 1 timma innan tabletten verkar och den sitter i i upp till 12 timmar....
Hej!
Kan varmt rek CALMA åksjuketugg. Apoteket sa att man inte blir lika trött av dem och de funkar kanonbra tycker jag!
jag äter också postafen, nog för att graviditeten gör en trött men det ligger nog mycket i att man äter postafen som man är så SJUKT TRÖTT. Ska nog prova med calma, tack för tipset babygeek.
Men domnar inte tungan bort av att tugga calma ? tyckte mamma min sa det när hon tuggade sånna när hon skulle åka båt.
Har varit osäker på att överleva nu i sex veckor... :) Men nu verkar det som om jag kommit över det värsta, peppar peppar.
Har testat allt. Alla goda råd, åksjukebanden har suttit på dag som natt, akupunktur, etc.
Postafen har varit en god vän men dock INTE CALMA.
De rekomenderas inte till gravida och skall endast tas efter övervägande tillsammans med läkare.
En till rolig grej är att Postafen är slut hos tillverkaren på obestämd tid. Så köp på er så ni har ett lager för det är det enda som finns därute för oss spannälskare!
Finns även andra läkemedel man kan få utskrivet av sin läkare...Själv har jag Lerigan Comp och Lergigan Mite
Tillägg: Prata med er BM ang CALMA! Jag gjorde det och hon hittade inga problem, mer än att man INTE Ska tugga dem i slutet av grav för det kan framkalla sammandragningar..
vad kostar det med Postafen! Och hur mkt har ni laggt ut hitills?
Postafen är billigt. Det är ju tio i varje förpackning så de räcker ungefär en vecka.
För mig funkade åksjukebanden bra dagtid när jag vill vara pigg och köra bil. På kvällarna och nätterna var Postafen bättre. Så då vart det ju bara en om dagen.
CALMA är inte rekommenderat på mitt apotek eller MVC. Men det beror väl lite var man bor. Överlag tyckte jag att CALMA hade väl många biverkningar och var för nytt på marknaden för att testa det på en liten spädgris... :)
Hmm några bokstäver som försvann...
"Såhär skriver läkemedels om Calma:"
Ska vara: Såhär skriver läkemedelsinformation för Sjukvården om Calma:
AnneSophie:
Precis det där läste min BM upp för mig, och gjorde bedömningen att det inte skulle vara några problem..
Jag tuggar bara på morgonen, och ska prova nu att inte ta och se om det avtagit,är i v8
Postafen kan man även få på recept och då är det många fler i förpackningen. Priset är väl då beroende på hur mycket rabatt man har på apoteket. Jag vet inte det ordinarie priset.
Kikar in..
Jag är nu i vecka 10 och äter också postafen började nog kräkas runt vecka 7, men dock inte varje dag, Tack och lov
Men illamåendet följer efter mig om jag inte äter postafen vet inte om man blir "imun" av dom efter ett tag men verkar nästan så.. nu mår jag ändå illa och kräker av dom?? men dom hjälpte i början... skumt.
Ha det bra och Lycka till alla!!
jag var hos BM och hon rekommenderade Seaband på apoteket och det funkar relativt bra. Det dämpar illamåendet och gör att man kan tänka på annat.Det kostar 145 kr men man vill ju pröva allt.Postafenet hjälpte inte mig och det känns skönt att slippa knappra på piller!
AnnSophie
När du skrev att Postafen är det enda som anses riskfritt menar du då att det finns en liten risk med Lergigan Comp?