• jennyb

kall ersättning

en liten fråga bara. kan min son äta kall ersättning. Han får nan 1 i bland. och nu ska vi i väg på resa och jag undrar då om han kan dricka kall ersättning?

• Svar på tråden kall ersättning
  • wicky

Hej,

jag antar att du tänker på att köpa färdigblandad NAN och ge? Då är det nog ingen fara - jag vet några som brukar ha med en förpackning+ en nappflaska och ge barnen. Det är väl mer om han själv accepterar att dricka NAN kallt...

• zika

Vi använder i och för sig Baby Semp men på deras tetror står det att denb går att servera rumstempererad. Det brukar jag göra när man är borta eller är på stan

• asakristina

Jag har vatten med rätt temperatur i en termos och fyller flaskorna med rätt mängd pulver. Sen är det bara att blanda ihop när man behöver.

• Förstagången

min son har alltid ätit kall ewrsättning nu när han äter vällig vill han ha den varm

• 8z8

ja, man kan ge den kall/rumstemp men det är inte säkert att alla gillar det, min tycker inte om kall ersättning!jag använder termos när jag åker någonstans där det inte finns tillgång till mikro!

• norgesessan

man skal nog akta sig for att ge små spädbarn kall mjölk......meningen med att bröstmjölk och ärsettning skal vara varm, är ju att barnet inte skal behöva anvenda energi p att värma upp kroppen, som dom behöver for att växa....när vi var ute p kvällen(typ festivalen) och sonen skulle ha välling hadde vi oxo med vatten på termos, och pulver i flaskan..sen hadde vi kalt vatten oxo, så vi hadde i lite kalt vaten, rystade, sen varmt vatten..då blev det perfekt.

Svar på tråden kall ersättning