kall ersättning
en liten fråga bara. kan min son äta kall ersättning. Han får nan 1 i bland. och nu ska vi i väg på resa och jag undrar då om han kan dricka kall ersättning?
en liten fråga bara. kan min son äta kall ersättning. Han får nan 1 i bland. och nu ska vi i väg på resa och jag undrar då om han kan dricka kall ersättning?
Hej,
jag antar att du tänker på att köpa färdigblandad NAN och ge? Då är det nog ingen fara - jag vet några som brukar ha med en förpackning+ en nappflaska och ge barnen. Det är väl mer om han själv accepterar att dricka NAN kallt...
Vi använder i och för sig Baby Semp men på deras tetror står det att denb går att servera rumstempererad. Det brukar jag göra när man är borta eller är på stan
Jag har vatten med rätt temperatur i en termos och fyller flaskorna med rätt mängd pulver. Sen är det bara att blanda ihop när man behöver.
min son har alltid ätit kall ewrsättning nu när han äter vällig vill han ha den varm
ja, man kan ge den kall/rumstemp men det är inte säkert att alla gillar det, min tycker inte om kall ersättning!jag använder termos när jag åker någonstans där det inte finns tillgång till mikro!
man skal nog akta sig for att ge små spädbarn kall mjölk......meningen med att bröstmjölk och ärsettning skal vara varm, är ju att barnet inte skal behöva anvenda energi p att värma upp kroppen, som dom behöver for att växa....när vi var ute p kvällen(typ festivalen) och sonen skulle ha välling hadde vi oxo med vatten på termos, och pulver i flaskan..sen hadde vi kalt vatten oxo, så vi hadde i lite kalt vaten, rystade, sen varmt vatten..då blev det perfekt.