• Kängu

Fortf. öronvärk efter öroninflammation???

Hej!
    Har era barn haft några symptom efter en öroninflammation?

Vår son pillar och pillar i öronen, vill ej gärna ligga ner, men läkarna ser ingen öroninflammation utan pratar om att det är lite rosa trumhinna, men restsymptom efter den öroninflammationen han hade i december. Att det bara är att vänta.....

• Svar på tråden Fortf. öronvärk efter öroninflammation???
  • Lillejag

Vi var med min son igår på banrkliniken där det konstaterades att han har dubbelsidig öroninflammation. Han är nu snart 6 mån och haft inflamation 2 gånger redan.
    Så jag har inte mycket tips att komma med annat än att säga att ni är inte ensamma. Det tog ett tag den här gången att förstå att han hade ont i öronen. Sonen gillar inte heller att ligga.
    Hoppas att det löser sig för er snart!

• Blondie 68

Det kan vara som så att han har katarr. Om man som vuxen får det, så ska man tryckutjämna trumhinnan. Men det e inte så lätt med en bebis. Har du provat näsdroppar, så han är öppen i näsa å svalg ???
    Sen får dom ärrbildning efter varje öroninflammation. Det tar tid att läkas. Det "kluckar" säker när han lägger å böjer sej ner. Kan vara lite obehagligt.

• malla7

Min lilla kille (4mån) hade dubbelsidig öroninflammation i början av december. Fick kåvepenin och den värsta smärtan verkade försvinna efter ett par dagar. Dock verkar det som om han har lite ont av och till. Var tillbaka och läkaren tittade i öronen, kunde inte se att det var rött men förklarade att det kan trycka och spänna i öronen ganska lång tid efter en inflammation. Fick rådet att droppa kokslatlösning i näsan flera gånger om dagen för att hålla svalget öppet, det är den vägen örat ska dräneras så det inte samlas vätska som kan smärta. Sen tyckte hon att man ska ge reliv om man misstänker att barnet har ont. Hellre en gång för mycket än en gång för lite. Det värsta är ju att ett litet barn inte kan säga till när det gör ont.....man får försöka vara extra observant. Lycka till!!

Svar på tråden Fortf. öronvärk efter öroninflammation???