Ni som "bantar", vad äter ni på kvällen framför tv:n?
Jag har som mål att gå ner ca 8 kg. Grejen är den att jag har SÅ svårt att hålla mig ifrån gosaker och ffa kvällstid sedan barnen lagt sig.
Hur gör ni andra, vad äter ni??
Jag har som mål att gå ner ca 8 kg. Grejen är den att jag har SÅ svårt att hålla mig ifrån gosaker och ffa kvällstid sedan barnen lagt sig.
Hur gör ni andra, vad äter ni??
när jag kör seriöst med "bantning" är det morötter, gurka, parika eller liknande med någon god dipp som gäller, typ hummus eller annan nyttig
popcorn, fruktsallad, grönsaker med dip (yoghurt eller minifraiche, smörgåsrån eller liknande samt kesellasmör (kesella+vitlök+örter+lite salt = "kryddsmör light"/"örtost")
inget...blir jag sugen så tar jag ett glas vatten och tittar mig i spegeln...då kommer jag ihåg varför jag borde gå ner i vikt
Morötter m dip, vindruvor, melon, fullkornsskorpa m honung eller en kopp te bara...På vardagarna. En dag/helg unnar jag mig nåt annat...typ chips å godis.
te
inget. Dricker vatten i mängder istället
Alt ett par ggr i veckan en fruktsallad på banan + granatäpple
har väl aldrig bantat riktigt men försökt hålla mig borta från skit
Nä men jag dricker väl faktist fun light. Vet inte om det är så bra men det känns iaf bättre med lite fun light än att smälla i sig godis och chips. Det smakar ju ganska så sött också så det hjälper lite mot sötsuget.
Annars är det frukt i mängder Äpplen, vindruvor, mandariner m.m
En frukt kanske, men försöker undvika att äta på kvällen överhuvudtaget!
Morötter, gurka och grönt te.
En frukt. Å tycker man att det känns för j*vligt så får man gå & lägga sig.
Jag har börjat med det & tappat 7 kg.
Frukt, popcorn eller ett riktigt fruktigt tea. Det finns ganska många tesorter med fruktsmak som smakar ganska sött. Det brukar jag välja när jag är så där extra godissugen!
Guaccamole, eller hur det stavas, det är gott att dippa morötter, paprika och ex blomkål i!
popcorn var ett bra tips!
Jag dricker te och om jag har tränat tar jag en smörgås.
Förutom nu när jag är gravid så försöker jag undvika att äta efter 19-20. Nu när jag är gravid försöker jag inte direkt hålla igen men inte tusan äter jag godis varje dag trots att omgivningen försöker övertyga mig om att det är FUUULLT tillåtet och att man får äta allt och ofta när man är gravid.
Morötter o gurka i stavar funkar för mig, frukt i mängder, att dricka te om man inte har problem med att behöva springa upp på nätterna en massa o pinka.
Det beror ju helt på vad man har för nivå och gräns. Nötter är ju finemang att knapra på, givetvis osaltade.
frukt blir det ganska ofta eller en kopp the! fast ibland när jag är grymt sugen på godsaker så blir det glass,godis,chips.... i stället! bantar inte så seriöst direkt...
Jag sitter just nu och äter Sötmandel och dricker vatten... det funkar...
Morotsstavar med vitlöksyougurt. jämt. But I lööv!
När det bara är sug och man inte är hungrig, utan det bara är för att man är "rastlös" så brukar jag typ borsta tänderna eller ta ett tuggummi. Det är inte så mycket man blir sugen på när man borstat tänderna...
Ett annat tips är att göra nåt annat samtidigt som man slötittar, typ sticka, sy eller nåt annat "pyssligt". Då tänker man inte på att man vill "fika" eller knapra på nåt
Tror också att det på sikt är bra att inte koppla ihop tv-tittande med att äta. Det är ju just att bryta sådana vanor som kan ge en långvarig viktnedgång. Så jag tror att det bästa är att inte ersätta snacks med något annat utan att vänja sig vid att se på tv utan att äta! Och sen unna sig snacks någon enstaka gång och riktigt njuta av det då!
Lycka till
frukt, fruktsallad, och ibland fruktsallad med keso.