Brunaktig flytning?
Jag är vi v 7 nu och nyss när jag var på toa så kom det en jättemörkbrun flytning... Usch, vad jag blir orolig att det är nåt som inte är som det ska.... Om man ska frå missfall eller ma, känner man alltid det då?
Jag är vi v 7 nu och nyss när jag var på toa så kom det en jättemörkbrun flytning... Usch, vad jag blir orolig att det är nåt som inte är som det ska.... Om man ska frå missfall eller ma, känner man alltid det då?
Jag fick också en brunaktig flytning i v.7 men det var ingen fara. Det är rätt vanligt.
Jag hade samma sak...fick en blödning i v.5 och en i v.7 och sen fick jag en brun flytning i v.9 ungefär, var och kollade mig med vul 2 gånger och barnet mådde jättebra och allt såg fint ut, går in i v.12 imorgon, och har inte fått någon blödning eller brun flytning sedan dess, så det behöver absolut inte vara någon fara, men ring din BM om du är orolig.
Men gynläkaren jag var hos sa att det är jättevanligt att få lite bruna flytningar i början på graviditeten. Om du får missfall kommer det rätt mycket blod och du får ont i magen...
hoppas detta hjälpte dig lite =)
Lycka till och kram på dig
Jag fick det i fredags jag med, är också i v.7. Ringde bm och det enda hon sa var att om det bara är brunt och inget färskt blod så var det ingen fara. Har du haft ont? För då kan det vara mer troligt att det kanske kommer ngt. Har du haft sex? Det kunde också vara en anledning utan att oroa sig för...
Håller det i sig så ska du kontakta bm eller gynkuten. Mitt gjorde inte det, försvann samma dag.
Hoppas det ordnar sig och att det bara är ngt vanligt förekommande för oss i v.7...
Jag hade samma sak i V.7 och V.8 sedan försvann det och har inte kommit till baka. Allt var Ok på VUL i V.9. Som BM sa, ingen fara om du inte får ont eller det är färskt blod. Jag var orolig hela tiden fram till VUL, övertygad om att det inte var något där inne.
/dorothea V.11
Tack, det känns lite bättre att höra att ni också varit med om samma sak! Och då vet ni ju också hur himla orolig man blir över att något ska gå fel! Det har inte kommit något mer och jag har inte ont.
Men det är så att jag känner mig mindre gravid nu än jag gjorde när jag väntade sonen och jag tror att det gör att jag är lite orolig att något ska gå fel!
*glad* att höra att andra också har/har haft brunaktiga flytningar och att det inte är någon fara. man blir ju verkligen orolig. Men nu känner jag mig lugnare när jag läser om bm som sagt att det inte är någon fara.
Jag fick brunaktig liten flytning efter sex när jag var i v 6.
Jag hade det i v.14, åkte till gynakuten som konstaterade att jag hade slidkatarr. Sköra slemhinnor , fick pevaryl vagiatorer å det försvann.
linnma! Då kanske man skulle be att få en undersökning i alla fall då...
jag fick brunaktiga flytningar under en en dal för två veckor sedan men allt var okej! hjärtat slog för fulla muggar på ultraljudet :)
Fick oxå rosabruna spår i trosorna under två dagar i v6. Blev mkt orolig när det var i samband med att det knep bra i magen men nu har det försvunnit
Hade bruna flytningar i v9 med sonen men allt var ok...
i v7-9 kan det gärna dyka upp sådana flytningar... man skulle ju egentligen ha mens de veckorna...
Har också haft brunaktiga flytningar i början.. det var bara för att jag hade lyft tungt...det va ingen fara sa bm men jag skulle försöka ta det lite lugnare och inte stressa så mycket...Kan ju då också tillägga att jag jobbar på McDonalds...=)
Hej jag vill inte oroa dig men jag fick bruna flytningar som senare visade sig vara ett ma, så åk du in och kolla försäkerhets skull. jag var i vecka 9+3.
lycka till
kram
Har haft bruna och íbland rosa/röda små flytningar sedan v 6+0, är i vecka 12+4 idag och har det fortfarande. Det är lite mindre/nästan inget ibland och lite mer en del dagar. Var på VUL för en vecka sedan och då mådde bebben superbra så jag har slutat oroa mig. Skulle jag blöda massor och samtidigt ha ont så skulle jag däremot åka in och få det kollat igen!
Det är med andra ord säkert ingen fara för dig!
Kram
Hej! Hoppas någon kan svara mig. Min mens skulle egentligen inte ha kommit förrän om 4 dagar (vi försöker få barn). Men idag har jag haft sån himla mensvärk men det har bara kommit lite lite blod, mest blodblandade "slemmiga" flytningar om ni förstår hur jag menar. Kan jag vara med barn eller är det kört denna månad? Jag brukar alltid ha rikliga blödningar den första och andra dagen. Ska jag testa mig ändå? Kanske vänta och se. Är det någon som haft lika och som varit med barn då?
Kram.