• Knoza

När stog era barn utan stöd?

Min son blir 1 år om två veckor. Han står stadigt med stöd och när han håller med bara en hand. Men han faller som furu när han står utan stöd? Jag tränar honom lite då och då. Men än har ingen balans för det.

Själv gick när jag var 16 månader och då kanske man inte heller stod själv när man var 1 år.

• Svar på tråden När stog era barn utan stöd?
  • Lyxmorsan

Min stora kunde när hon var runt 10 mån, lillan som fyller ett om en dryg vecka stod själv för första gången igår. I ca 30 sekunder... Hon tycker det räcker gott att kunna stå med stöd och krypa runt, verkar inte ha brottom med det upprätta livet :)

//mammisBJ *m döttrarna 03+06 och ängeln 93 *nysvensk västkustbo*
  • Teskedsmamman

Runt 10 mån på 2:an och runt 11 mån med 1:an...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.12) BF - 070724
  • Knoza

Jag antar att allt har sin tid. Men blir lite orolig när han bara faller. Eller ibland har han stått några sekunder. Han lär sig nog med tiden. Känns lite som att är nöjd ändå.

• nattuggla

Mina döttrar stod vid 7 mån.

• MrsXanadu

Båda min tjejer har stått själv utan stöd vid 8 månader och gått runt 10 månader.

• Stiina

Det är väl jättevanligt att barn väntar med att börja gå och stå utan stöd tills efter året.

• nattuggla

JApp, han e helt säkert nöjd. HAn tar det i sin egen takt. HAn är säkert en sån som iaktar och utforskar istället. Har jag rätt?

• Stiina

Ja, förutom alla som svarar här då

• Teskedsmamman

En kille på Kyrkis ställde sig och började gå samtidigt, innan dess hade han inte stått en sekund, han var 17 mån när han började....

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.12) BF - 070724
Svar på tråden När stog era barn utan stöd?