• Maddeliix

Positivt & negativt om Södertälje BB & Förlossning?

Skulle vilja veta av er som fött på Södertälje BB & förlossning vad ni tycker om det? både bra och dåliga saker..
    Jag ska föda där som det ser ut och vill veta lite innan det är dags (på torsdag med igångsättning om kroppen är redo)..

Ska skriva förlossningsplan innan det så det kan ju vara bra att ha hört det negativa så man kan begära extra mkt av det eller så i själva förlossningsplanen.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Positivt & negativt om Södertälje BB & Förlossning?
  • Astrid83

Jag födde på Södertälje i juni i år och jag har faktiskt bara bra saker att säga! All personal som vi träffade var jättebra och man kände sig verkligen sedd, trots att de hade mycket att göra. Vi fick åka dit eftersom det var fullt i Sthlm och vi kände oss så välkomna!

Det enda som kanske var lite synd var att man inte fick ta emot besök på rummet (men det kanske är vanligt på andra sjukhus också?) utan man fick gå till väntrummet eller till cafeterian. Gjorde väl inte så mycket, men jag tror faktiskt det är det enda negativa jag kan komma på...Det är ju dessutom inget som man kan göra nåt åt heller.

Ska fundera om jag kommer på nåt mer :)

Lycka till!

• Matillin

Astrid
    Jag ska atagligen föda på hs med funderar även på södertälje eftersom jag hört att dom ska vara bra.

Jag undrar om dom hade egen dusch och badrum på rummet där och hade dom tillgång till badkar?

På hs har dom inte badrum på alla rum och heller inget bad.
    Där får man heller inte ta emot besök på rummen pga risk för smitta, det är ju rätt positivt egentligen men kan säkert kännas trist

Vecka 34
  • Astrid83

Fia
    Jag var först inne i ett undersökningsrum på förlossningen som hade dusch och badrum, ej badkar. Fick senare flytta till ett annat rum där jag också födde, men där fanns endast handfat. Om jag velat gå på toaletten eller duscha hade jag fått gå ut i korridoren (precis bredvid har jag för mig) Badkar vet jag inte om det fanns faktiskt...

På BB hade vi eget rum med toalett på rummet med dusch, jättebra!

• Matillin

tack för svaret
    Då är det ungefär samma som på HS då skulle jag tro, där har bara vissa rum eget badrum som sagt.

Vecka 34
Svar på tråden Positivt & negativt om Södertälje BB & Förlossning?