• Pyssilullan

VAD vill Försäkringskassan när dom Ringer mig?? (Jag är hemma med barn över 2)

Någon som vet eller kan hjälpa mig.

Försäkringskassan har nu ringt mig 3 ggr!
    Första gången satt jag i bilen på väg hem från ett köpcenter, min dotter skrek i bilen och tanten som ringde lät URSUR och jag hörde knappt vad hon sa så samtalet bröts.

Sen ringde dom igen och jag missade samtalet.

Jag har blivit lite "rädd" för dom för dom är ju alltid så SURA.

I morse ringde en tant igen och lät så otrevlig innan jag ens sagt hej så då slängde jag på luren (Omoget jag vet)

Jag är hemma UTAN fp och min dotter är 2 år.
    Jag VILL vara hemma med henne och vi har löst det i Vår familj.

men VARFÖR ringer hon och VAD vill hon veta?
    Det är min sambo som är mera insatt i dagar/pengar osv så jag känner mig så OSÄKER när dom ringer.

• Svar på tråden VAD vill Försäkringskassan när dom Ringer mig?? (Jag är hemma med barn över 2)
  • blå krysset

Kan rekommendera dig att prata med MissUsa här på FL, hon är jättebra på FK frågor

• Nilla2005

men hur ska VI kunna veta det? är nog barar att ta tjuren vid hornen o svara utan att lägga på luren när dom ringer, så får du veta vad de vill...

NEJ! Jag väntar inget barn, jag väntar en Pelikan?!?!?!
  • Axels och Annies mamma

Be din sambo ringa upp fk då om han är den som har koll på det, han kan ringa till Kundtjänst så kan de gå in på ert ärende och se varför de söker er. Det kan vara en fråga ang dagar, SGI etc etc, omöjligt att säga.

• Icka73

Men hallå...

Vad är det som är så farligt att prata??
    Ibland så måste man som vuxen & barn ta tag isaker. Så som någon ovanför skrev.. Dax att ta tag i saken!!!

• Tjohalia

Låt bli att slänga på luren nästa gång dom ringer så får du nog veta

Joline ska få en lillebror i februari
  • tjenixen

Kanske hör hur det är och prata om din SGI som ju påverkas om du inte tar ut hel fo efter att barnet fyllt 1 år?

• listo

Men kära nån.... du kommer ju aldrig få veta vad de vill om du slänger på luren! *S*

Om du känner dig osäker så behöver du ju bara lyssna på vad de har att säga. Har de frågor som du inte kan svara på, så SÄG det, och säg att du kan ta reda på svaret och höra av dig.

Kanske vill de bara kolla ifall ni har koll på reglerna när det gäller barn över 1 år, att man kan förlora sin SGI o.s.v
    När jag väntade barn sist så ringde en handläggare upp mig bara för att kolla läget, för att se om jag hade några frågor eller så. Så det är dumt att förutsätta att de ska vara otrevliga eller sura.

• Pyssilullan

Men jag har ju sagt åt henne Första gången hon ringde att vi är väl medvetna om att min SGT sänks och att vi nu Valt astt jag blir hemma.

Jag blir så less när hon ska va så Sur...
    Jag VET att man måste ta tag i saker ibland
    Men jag är såå känslig person och är så rädd att hon får mig att börja gråta typ..

• biomedbonus

Har du jobbat inna du fick barn? Har du tagit ut alla dagar även de lägsta? kanske är det sånt hon vill prata om. Hon vill knappast prata om ditt val om att vara hemma utan pengar.

• biomedbonus

be henne kotakta dig  på din email eftersom dina barn är sjuka och du inte hinner prata.

• Pyssilullan

Ojj vad jag känner mig fånig o barnslig nu
    JAg får väl skylla på att jag har både världens förkylning och mens

Men jag är lite fånig ibland, är så RÄDD att prata om sånt jag inte är ett dugg insatt i.

Men ni har ju helt rätt.. Hon vill väl kanske bara veta om dessa dagar man tar ut o hit o dit.
    SKa be min SAMBO ringa fk.
  • AnneSophie
    Pyssilullan skrev 2007-01-08 10:06:50 följande:
    Men jag har ju sagt åt henne Första gången hon ringde att vi är väl medvetna om att min SGT sänks och att vi nu Valt astt jag blir hemma.Jag blir så less när hon ska va så Sur...Jag VET att man måste ta tag i saker ibland Men jag är såå känslig person och är så rädd att hon får mig att börja gråta typ..
    Men...HUR skulle hon få sig att gråta? Det är en handläggare på FK liksom - inte Stasi - som ringer.
    Ring upp och fråga vad det gäller (det är säkert en bagatell) och om du känner sig väldigt osäker så be din man ringa. Och, bara som ett jättevälment råd till dig... Jobba med sådant här, alltså med dig själv. Du kommer att vara tvungen att prata med massor av personer, ibland redigt sura också, pga ert barn under många år framöver.
    detached parent - evolution in progress
  • listo

"Men jag är såå känslig person och är så rädd att hon får mig att börja gråta typ.."

Men OM det nu skulle råka hända (vilket kanske är rätt osannolikt), vore det så himla farligt egentligen? Världen går inte under för att du gråter.

Och som sagt, det är nog bättre att du tar tag i detta nu än att du går omkring och oroar dig och spekulerar.
    Ring FK själv och säg att en handläggare har sökt dig. Du får säkert ett snabbt svar och så kan du sluta fundera på saken sedan.

• Leeloo

Ja om du inte slänger på luren så lär du få veta... Tänk vad fundersam hon måste ha blivit när du bara la på!

****Qui tacet consentire videtur****
  • Miss USA

Jaja man slutar aldrig tt förvånas över folk FK är inte farliga, dom bits inte och försöker inte få folk att gråta.
    Jag kan gissa att hon kanske skulle fråga om du skulle ta ut mer FP eller om hon kunde avsluta ärendet ? Eller ringa och fråga om du jobbade efter att FP tog slut, annars ska du ha SGI = 0 kr.
    Ring och fråga. FK är inte farliga, tro mig

• soraya

Jag skulle också låta lite sur till slut om jag försökte få tag på en person som la på luren i örat på mig...

Svar på tråden VAD vill Försäkringskassan när dom Ringer mig?? (Jag är hemma med barn över 2)