• CowboyGirl

v8 och jeansen är redan tajta...

...eller när jag står/går/sitter korta stunder är det ok. Men jobbar på kontor, sitter framför datorn (och sufrar på FL...) nästan hela dagarna så är de tajta, måste knäppa upp översta knappen. Har dock inte gått upp i vikt, kanske 1 kg, men min kropp kan i normalfall pendla mellan 1-3 kilo på några dar utan någon direkt anledning.

Jobbigt att behöva köpa mammabyxor redan nu, vill inte säga något till någon på jobbet än och ett par jeans med västa "mudden" fram avslöjar ju ganska bra :)

Jaja, ville väl bara skriva av mig?
    Fler vars kläder blir lite väl tajta så här tidigt?

• Svar på tråden v8 och jeansen är redan tajta...
  • Jojo77

När jag var gravid med andra barnet kunde jag inte hellar ha jeansen så tidigt. det var iofs sommar då så jag hade kjolar och klänningar istället.

• AHöst

kan rekommendera bellaband eller liknande.

• Aphrodite

jepp, andra barnet och det känns i byxorna-inte alls bekvämt. Är i v.11 och känt så ett tag. Har inte heller gått upp i vikt, men tycker attt det syns ändå på mig....
    Med första barnet syntes det inget förrän v20 och jag kunde ha vanliga byxor riktigt länge...

• Nickedockan

Jag var rätt svullen kring vecka 6, 7, 8 men sen blev jag smalare igen! Inte förrän i vecka 15 som jag blev så rund att mina vanliga jeans inte passar. Kanske du kan skaffa vanliga jeans i en större stl, så länge?

Grattis till magen! :)

• CowboyGirl

Tack Nickedockan, känns ju helt ok när magen växer av den här anledningen...

Känns lite onödigt att köpa jeans i större storlek, som man kanske bara kan ha några vekor, bättre då med riktgia mammabyxor, men kan ju köpa vanliga svarta, som inte är lika avsläjande som jeans med mudd...

Ja, ja det löser sig nog.
    Kör med uppknäppt knapp, hårsnodd som håller ihop och långtröja över tillsvidare.

Verkar som om man snabbare får "mage" med andra barnet, hur blir det med mig då? Tjock redan i v4... Hehe...

• daysi80

Jag har samma problem...fick gå på stan igår och köpa större brallor...men jag är bara i vecka 4-5 (nyplussad)... Men det är väl tarmarna som svullnar upp och sådär, annars har jag inte gått upp i vikt (snarare ned).
    Bebismagen känns öm om man har brallor som sitter åt.

Hoppas det går över, för att sen komma tillbaka som en riktig bebbemage!

• CowboyGirl

Mmm, vill ju ha en "mammamage" hellre... Nu ser jag bara tjockare ut... Och jag är inte direkt smal annars, lite lagom mullig ;)

Men tjohoo, bebis på G :=)

• Tvåbarnsmamman0507

hej hej o grattis till bebis i magebn, jag är i vecka 12 i har redan stor mage folk frågar nu är du gravid? jag väntar mitt andra barn nu, när ja vänta mitt 1a blev ja med svullen o så mer eller mindre vissa dagar, men nu fick ja anv mamma byxor från vecka 9, så svullen o så kan man allt va:) ktam o lycka till

• minitrollet

det var likadant för mig. alla är olika!

• sommarmor

jag är i v 13 och har redan använt mamma byxor sen jul. Nu är magen så stor att endel på jobbet som ínte vvisste om grav. har grattat för att dom sett magen så den är stor. Kan tillägga att jag väntar första barnet, hade inte väntat mig mage så snabbt, men bm sa att det är individuellt så det är ju bara att acceptera, nu tycker jag att det är mysigt att den är där.

• ellet

Hej,Hejsan, jag är ju gravid med andra barnet och har redan mage i v 9+3.. finns i mitt galleri om du vill kika

• I Love M

Jag kunde inte heller ha mina tajta jeans speciellt länge. Tror jag köpte mammabyxorna i vecka 9-10 ... I början kände jag mig bara fet men sen tog magen finare form.

• Peachy

Jag var också jättesvullen runt vecka 7-9..det är jättevanligt..

• Linda88

Mina byxor började också bli trånga runt v8-9 nångång, så jag har gått i mjukisbyxor de senaste veckorna + det enda paret jeans jag överhuvudtaget har kunnat fått på mig (dock med knappen uppknäppt).
    I tisdags köpte jag första mammabyxorna, gick in i v12 då, och insåg att jag inte längre kunde springa omkring med öppna byxor hela tiden Hittade ett par jättesnygga jeans på H&Ms mamma-avdelning, och så köpte jag samtidigt lite längre tröjor på rean (såna som går en bit neröver höften). En bra lösning för mig, för det syns överhuvudtaget inte att det är mammabyxor jag har på mig

• 4love

jag är oxå svullen över magen måste köpa mamma byxor ja, har en gummisnodd i knapphålet. Är i v.8 Har berättat på jobbet idag  så jag struntar i att jag ser gravid ut nu hahah bättre att få slappna av med magen

• mimikry

Men jag såg ett par mamma-byxor på HM, som såg vanliga ut, men med väldigt låg midja... sånna då? För då kan du ju ha dom sen när magen kommer också... och ingen stor mudd fram! =)

• CowboyGirl

jag gillade inte HM´s mammajeans. Har aldrig jeans med låg midja i vanliga fall så känns ganska ovanligt att de blev så låga. Men de kanske måste vara så, för att mudden skall kunna sitta över magen. Får prova mig runt lite...

• CowboyGirl

jag gillade inte HM´s mammajeans. Har aldrig jeans med låg midja i vanliga fall så känns ganska ovanligt att de blev så låga. Men de kanske måste vara så, för att mudden skall kunna sitta över magen. Får prova mig runt lite...

• Micaela

Hej.. Jag är i vecka 8+5 och har också svullnat mycket så känn dig inte ensam . Kan vara att du har mycket vätska i kroppen.
    Fick köpa mina första mammabyxor för ett par dagar sen känns lite pinsamt nästan hehe.

• miaelund

Jag är i vecka sju och har köpt mamajeans på hm idag. Vissa dagar kan jag ha mina vanliga jeans medan andra dagar är magen svullen o hårdLedsen så jag tänkte passa på nu när jag hade lite på klädkontot (har just fyllt år, därav fyllt klädkontoSkrattande)

Maria, förlovad m Niklas, matte t Lisa o Greta, BF 5 sept.
Svar på tråden v8 och jeansen är redan tajta...