• FredrikaMaria

Vilka SATS-pass kan jag köra?

Jag är gravid i vecka 18 och relativt otränad.
    Jag vet ju om att man inte ska BÖRJA träna som gravid om man tidigare inte gjort det som en vana...men är det någon som vet vilka SATS-pass jag skulle kunna köra? Funkar yoga och pilates? SATSbaby finns inte där jag bor tyvärr.

Visst kan jag väl ta en tur på löpbandet oxå?

Behöver röra mig eftersom jag känner mig extremt stel just nu.

tacksam för svar! Skrattande

Första barnet BF 5 juni!
  • Svar på tråden Vilka SATS-pass kan jag köra?
  • sanna53

hej! Va härligt att kunna träna! Jag går själv bara och väntr just nu ( i v.41) Men har tränat på sats till ca v.33 tror jag det var. Du kan gå in på sats hemsida, där hade de iallafall en lång artikel om träning under graviditet där det står om varje pass. Som sagt skall man inte börja hårdträna helt plötslig, men lätt träning styrker dig! Jag tränade pump och spinning därför slutade jag lite tidigare (är inte så mkt för det andra) men att köra vita klasser är ju bara kanonbra! Prata med instruktörerna före varje pass om du känner dig osäker, det gjorde jag!
    Lycka till och lyssna på din kropp!

• Tvåbarnsmamman0507

hej hej ja tränar bodypump i båda mina graviditeter, fram till vecka 35 me elias sen nu är jag i vecka 12 än så länge bara.
    men jag gjorde inga hopp o såna saker, men gick på gå band, step maskin o andra konditions maskiner o lagom tagt så jag inte fick så jättehög puls, sen är styrketräning perfekt att stärka rygg axlar mm, be dom göra ett styrketränings program anpassat efter att du är gravid, har tränat på sats också o dom lägger upp pass,
    lycka till.

Svar på tråden Vilka SATS-pass kan jag köra?