• Bess

Vetekudde

Jag har nu dom senaste dagarna fått jäkligt ont i ryggen Inatt kunde jag knappt sova, det går varken att ligga eller sitta utan att det gör ont   Jag tappar nästan andan många ggr, så ont gör det.

Det onda går liksom från sidorna och ut mot mitten av ryggen, precis ovanför rumpan. Tror det e mina muskler som protesterar, magen väger ju en hel del nu.

Kom nyss på den smarta idén att jag kanske kan använda vår vetekudde. Men nu har jag glömt hur länge man ska värma den i mikron Fundersam Nån som har koll på sånt, eller som kanske har nåt annat bra tips på hur jag ska göra med min onda rygg?

• Svar på tråden Vetekudde
  • lillajessica

hej jag hade vetekudde. 3 min i micron. lycka till

• mammas älskling

högst 4 min är det väl. jag brukar ha min inne i ca 2 minuter...

• jennypennypannkaka

Fick en i julklapp och har bruksanvisningen framför mig!

Vik kudden på mitten och placera den i en plastlåda utan lock.
    Värm i 650 W i 4 min eller i 750W i 3 min

Överskrid ej uppvärmningstiden!

• vill bli mamma meddetsamma

I vanlig ugn då??

• jennypennypannkaka

I ugn, värm raklång i ca 15 min på 125 grader.

• 06mamma

måste bara tipsa om en vetekudde som jag fick i julklapp...

Den är sydd i fickor så att innehållet håller sig på plats + att den går att fästa runt kroppen med kardborreband. Det är som ett bälte helt enkelt.

Jag har blivit nästan beroende av den och har på mig den på både på jobbet och hemma de dagar det behövs. (nästan varje eftersom jag har döont i ryggen!)

Den gamla kudden fick jag ha i brallorna (bekvämt?!) eller bara ha den när jag satt still. Denna är fantastisk!
    Ett minus är att den tappar värmen snabbare än en vanligt men det tar jag...

• Bess
    06MAMMA: Ja den kudden låter ju kanonbra, med tanke på kardborrebandet alltså. Jag sitter med min fastkilad bakom ryggen då jag sitter i en fotölj. Att ligga på mage e ju lixom inte att tänka på
  • Victoria 76

Håll koll på din kudde. Min började brinna i micron förra sommaren. Körde lite för länge.

• Splach

jag har sytt en del vetekuddar och sålt till andra..

har sytt sådana där man har fast spända så att säga, så att vetet är på ryggen, brukar då sy i fickor så det håller sej på plats, annars blir det ju som en enda hög längst ner, men när jag syr sådana så syr jag så det blir två laget med fickor så att värmen ska hålla sej längre, eller så syr jag så det blir som rader där vetet ligger, och proppar fullt med vete i dom raderna så att det ska hålla sej längre..

Är ju inte svårt alls att sy egna vete kuddar, vete köps på grangården och tyg i tyg affären, tänk på vilket tyg ni köper bara..

• 06mamma

Grymt Splach, tyvärr är jag inte så "syig"...

Den som jag fick kommer iallafall från från Lundmyr.
    www.lundmyr.com/indexs.html

Men som det verkar ska ni ju ta kontakt med Splach som verkar ha förbättrat uppfinningen...

Svar på tråden Vetekudde