• Jenniefager

    Dansband - Bra eller dålig?

    Tänkte på det häromdagen.... Många klagar på dansbands musik. Inte för att jag köper några dansbandsskivor direkt heller. Men när man tänker efter, när man är ute så ÄLSKAR man när det kommer gamla dansbandsklassiker! Vem gillar inte "Inatt inatt" eller "Margareta"?

    Själv måste jag säga att jag tycker det är ganska "mysigt" samtidigt som det är en självklarhet när man går ut med kompisarna!!

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Dansband - Bra eller dålig?
  • Dino78

    Finns vissa låtar jag tycker är "bra". har inget emot att lyssna på det. Är lite småpatetiska texter och trallvänliga melodier. Inte det jag helöst lyssnar på men föredrar dansband framför mycekt annat.
    Gamla godingar av Sven-Ingvars älskar jag

  • Just

    Njaaa, jag gillar ju inte dansbandsmusik alls faktiskt......men min lille påg på 15 månader, älsskar det!!! Så pappa var tvungen att spela in en cd med Vikingarna till honom så han kan dansa lite.

  • Majsan70

    Öhh!!

    Jag kan glatt avvara allt vad dansband heter. Fruktansvärd musik i mina öron.

    Skulle aldrig gå på ett ställe med dansband. Då stannar jag hellre hemma.

  • Dino78

    Hellre dansband än punk, trashmetal, hip hop och sånt. Låter iaf som musik med dansband, vilket är mer än jag kan säga om de andra stilarna
    Tur smaken är delad!
    MEN, jag föredrar som sagt att INTE lyssna på dansband, men hör jag det så stänger jag intve av radion vilket jag gör med många andra stilar!

  • Jenniefager

    Själv totalälskar jag Elvis, så jag är ingen Dansbandsfantast om det framstod så ;)

  • Maggis

    Visst finns det bra dansmusik!
    Är en allätare och menar att det inte handlar så mycket om vilket genre det är utan mer vad det finns i melodin som tilltalar mig.
    Tycker väldigt bra om Sven-Ingvars och lite annat dansbandsaktigt. Vikingarna, däremot, gillar jag inte alls!

Svar på tråden Dansband - Bra eller dålig?