• Anonym (What?!)

Min man steril av klamydia!?

Min man har en liten diskution via mail med sitt ex.. inget fel i det då jag vet om det och han inte dolt det på något sätt + att han brukar be mig gå in och kolla om han fått svar när han är på jobbet osv..
    MEN!!! Jag gick nu in och skulle kolla om hon svarat på hans senaste mail och det hade hon..
    En del av det var inget märkvärdigt förutom att hon skrev att hon inte kunde stanna med honom pga att han hade obotad klamydia som gjort honom steril.. (detta var flera år sen)

Jag och min man har sedan början diskuterat (om, när, hur) barn iom att
    min man inte har barn och har ingen tro på att få några, iom att han "misstänker" dåliga spermier eller sterilitet.

Vi har också diskuterat könssjukdomar osv och han har svurit på att han testade sig före mig och att han inte hade nåt..

Då visar det sig alltså att han ljugit för mig
    Hela denna tid... Och jag är chockad!

Hur länge kan man gå med klamydia utan att bli steril?!
    Jag har ett barn, men jag kan inte tänka mig ett liv utan fler..
    Visst om han skäms för en sån sak, men då "dömmer" han ju mig till ett liv utan fler barn också..

Vet inte vad jag vill med denna tråd - antagligen bara någon att bolla tankar med, ellerkanske egna egenskaper av sånt här?!

• Svar på tråden Min man steril av klamydia!?
  • Anonym (What?!)

Och var vänder man sig om man ska göra sådant test mot könssjukdomar?!

• Fille Fjonkan

Jag förstår inte riktigt: Hur vet du (eller exet) med säkerhet att han är steril? Kanske hon bara tror det? Och han likaså? Vet du att han har kollat upp det?

Hur länge man kan gå med Klamydia utan att bli steril går inte att säga. En del kan ha det i flera år utan att få några symtom och då är det inte heller troligt att man får ärrvävnad som orsakar sterilitet. Jag har själv haft det (ovetandes) i över 1 år en gång.

/ Fille med Kisen, 4 år i maj, Tösen, 2 år i april, & Pysen i magen, v 37
  • Fille Fjonkan

Kvinnokliniken, tror jag.

Menar du att du tror att han har klamydia nu?

• Anonym (What?!)

Av det jag förstått i mejlet så lät det som att hon var med på "undersökning" eller vad man ska säga..

• Anonym (What?!)

Just nu känns det som om jag skiter i om han har det, sålänge inte jag har det...

• Fille Fjonkan

Det låter ju inte så lovande

Kräv besked! Hoppas exet bara spekulerar...

• Anonym (What?!)

Vad är det för symptom?
    har fått vita prickar som kliar och svider när jag kissar..

• Anonym (haft:()

Svider det när du kissar kan det vara klamydia. och jag fick tokont i magen när jag hade det.. typ i livmodertrakterna

• Fille Fjonkan
    Anonym (What?!) skrev 2007-01-08 14:39:43 följande:
    Just nu känns det som om jag skiter i om han har det, sålänge inte jag har det...
    Ja, det förstår jag, men sannolikheten att du har det ökar onekligen om han har det. Det var därför jag formulerande frågan så
  • Anonym (What?!)

Nej det känns inte lovande heller
    Sålänge han är på jobbet kan jag inte få några svar, men sen då jäklar...

• Fille Fjonkan

Jag hade aldrig några symtom.

• bebban20

men långt ifrån alla får symtom, sen är det väldigt ovanligt att killar blir sterila, brukar vara om tjejer går med det väldigt länge bara

• Anonym (What?!)

Fili - okej...

bebban - ja det är det jag är rädd för.. tänk om jag blir steril

• Anonym

Jag hade klamydia i ca 6 månader innan jag upptäckte det, sedan var det väldigt svårbotat fick äta 3 omgångar med medicin. Mitt ex (kille) hade gått runt med klmaydia i ca 8-10 månader alltså. Jag vet inte om han är steril , men det är ovanligt att killen blir det vanligare att tjejen blir det. Jag blev iaf inte steril, blev med barn på 1 el 2:a försöket. Jag var sååå orolig i början (nu är det ca 7-8 år sen) att jag blivit steril, men man får försöka att inte tänka på det och oroa sig i onödan.

• nosslin

Kontakta din gynekolog och be att få göra ett klamydiatest snarast! Sen släpar du med din sambo till en urolog! (är det så det heter? gynekologen för män)

Svar på tråden Min man steril av klamydia!?