• Martina 76

Någon som varit till Fuerteventura?

Jag har preliminärbokat en resa till Jandia på Fuerteventura. Någon som varit där? Är det ett bra ställe att åka till med barn eller är någon av de andra städerna bättre? Känns som att det är lite långt från flygplatsen... Hur vad vädret när ni var där? Maten? etc, etc...

Info och synpunkter mottages tacksamt!

• Svar på tråden Någon som varit till Fuerteventura?
  • Ankianka79

Hej!
    Kan inte svara på hur det är i Jandia, men jag var i Caleta del Fueste förra året och det var toppen.
    Var där i november och då var det sol med en del moln ibland, men helt ok för att vara vinter.
    Från flygplatsen och hit tog det 15 min.
    Maten var väldigt god! Har i och för sig aldrig blivit besviken på maten på någon av mina resor.
    Många fina grillrestauranger fanns det.
    Här fanns det en stor fin sandstrand.
    Vi hyrde även bil, och det var kanon! Åkte till en djurpark/blomsterpark och åkte en sväng runt ön.

Kanske inte kunde svara så bra men du ska ju inte behöva bli besviken på FL för långsamma svar iallafall!

• Martina 76

Har just bokat om min resa till Caleta del Fuste pga det långa avstånde till Jandia. Låter som jag gjorde ett bra val! Hoppas bara vädret blir bra...

• Elinore

det var en underbar semester på fuerteventura..... god mat, bra väder, trevliga människor

• Ankianka79

Martina76: Det var ett bra val!
    Caleta del Fuste är en mysig liten stad med en stor och långgrund strand. Där kan man rida kamel också.
    Det fanns två restauranger som låg jämte varandra på huvudgatan, där det alltid var mycket folk, där ska ni käka, det var gudomligt god mat. Har dessvärre glömt vad de hette, nåt med steakhouse tror jag.
    Vi bodde på San Jorge, alldeles vid havet. Utanför det hotellet fanns en jättefin strandpromenad som gick ända bort till den stora stranden, helt bilfri!
    Jag vet ej hur stora barn ni åker med, men som jag skrev innan så hyrde vi bil och åkte till Oasis park. Det är kul för stora som små. En stor djurpark med olika shower, bla rovfågelshow och sjölejonshow. Fanns även en jättefin blomster/kaktuspark.
    Åkte även över till västkusten och kikade på ett förlist skepp och körde på slingrande bergsvägar genom små byar och igenom ett otroligt landskap.
    Trevlig resa!

• Martina 76

Ankianka79: Låter ju helt underbart! Jag ska rida kamel!!! Har de bilbarnstolar att låna till hyrbilarna?

• somanjot

Hej,

Jag var där för ca 4 år sedan.Fast vi va i Coralejo. Tyckte att det var si så där. Öde land och det blåste en del. Men annars var det fina stränder och så. Ha en trevlig resa.

• Ankianka79

Man kan rida kamel både på stranden i Caleta del Fuste och på djurparken. Det gungar gott...
    Vi hyrde bil genom Avis och jag kan tycka att de borde ha stolar, du kan kanske ringa till kontoret här i Sverige och höra om det har.

• Martina 76

Ankianka79: Kommer du ihåg var ni hämtade ut bilen? Vad stället hetta? Tänkte utnyttja bonuspoäng och boka bil med måste veta var jag ska hämta ut den.

• JoSeb

Var där för 10 år sedan. Tror att det hette Nuevas Horisonte.
    För 10 år sedan var det mest tyskar där o inte så utvecklat.
    Maten var god, klimatet ok. Badade aldrig i havet den veckan. Blåste en del.

Har för mig att det bara gick taxibilar till 10 på kvällen.

Det har säkert hänt en hel del på 10 år, det var ganska nytt resmål när vi åkte.

Resan var ändå toppen för mig, jag o min sambo förlovade oss nämligen då o på onsdag firar vi 10-årig förlovningsdag!

Svar på tråden Någon som varit till Fuerteventura?