• Mintsmak

tonfisk på burk, samt räkor i lake

Hej, ja brukar äta tonfisk på burk, ja trycker förståss bort det mesta vattnet. Och har ingen sås till. Det e tonfisk i vatten.. försöker trycka ut så mycket vatten som möjligt. Ja undrar om det finns några sockerrika tillsatser ja får i mig endå ?? skulle det kunna vara onyttigt ?? ja äter även räkor i lake, ja silar bort laken och sköljer av räkorna noga, tror ni de blir hyfsat rena då utan nåra sockerrester av laken eller så ? är det riktigt nyttigt iallafall ?

Sorry, har lite "noja" över det

• Svar på tråden tonfisk på burk, samt räkor i lake
  • Elinore

det är inget fett eller socker i de sakerna du räknade upp där...

chilla ner lite när det gäller socker-tillsatser..ät bara vanliga saker, skippa godis å läsk så får du i dig det du behöver

• Mintsmak

äter inte godis o läsk alls ! ;)

• Mintsmak

va menar du med sockertillsatser.. de sakerna ja räknade upp e ju nyttiga saker som ja vill äta. ska ja byta ut det mot vanlig mat menar du ?? aldrig. o läsk o godis äter ja aldrig

• Elinore

ja..jag menade bara att du kanske inte ska hetsa upp dig så på vilka saker som e nyttiga eller inte... ät sånt som logiskt sett är bra för dig..(kött,fisk,grösnaker osv) så blir det nog bra ska du se!!

• Mintsmak

precis, FISK e bra för mej. tonfisk o räkor är FISK.

• Elinore

ja..jag vet att tonfisk är fisk... och räkor är skaldjur.. jag har jobbat som kock i över 6 år... jisses....

Svar på tråden tonfisk på burk, samt räkor i lake