• JeckaH

Hjälp, min valp svalde lite lök!

Jag tappade en pytteliten bit rå lök på golvet och hann inte ta upp den innan min chihuahuavalp på 12 veckor hade ätit upp den.

Hur farligt är det för en liten hund att svälja en liten bit lök? Har läst någonstans att lök inte är bra för hundar.

Svara snabbt tack!

• Svar på tråden Hjälp, min valp svalde lite lök!
  • JeckaH

Ah, fan, jag ringer vetrinären direkt istället, tänk om det är JÄTTEFARLIGT!

• jacke83

Det är nog ingen större fara på taket, din lilla vän kanske kommer bli lite risig i kistan dock

• AvaAva

EN liten bit är nog inte så farligt......
    Men ring Vet.om du är orolig.

• Bliw

Hoppas du är ironisk...
    Såklart att det inte är nån fara! Hur många undar käkar inte tex köttbullar utan att bli dåliga.

• Stellas Mami

Tror inte det är farligt. Är nog ganska vanligt att hundar råkar gluffsa i sig lök. Större mängde är däremot inte bra.

• Wednesday85

det är ingen fara om det bara är jättelite, min hund har också fått i sig en liten lökbit en gång(chihuahuablandis), det är bara farligt om dom äter större mängder.

• Stellas Mami

Bliw - Lök är inte bra för hundar. Hon är inte ironisk.

• JeckaH

Jag är inte ett dugg ironisk, men jag har lugnat mig lite efter era svar. Han är min första egna .

• LCroft

Ta det lugnt, det är inte alls farligt men en liten bit lök! Choklad däremot ska man vara försiktig med så dom inte får i sig. Lycka till med hunden

• JeckaH

Min första egna hund skulle där stå :)

• dekad

Jag tror nog inte det är någon fara. Visst, lök i alla former samt choklad är giftigt för hundar (och katter), men som när det gäller allt annat är inte en liten bit någon fara.

• cabotine

mina hundar har fått i sig det ena och det andra som inte är bra å det har ingen av dom mått dåligt av

vi som verkligen vill..I love u timmy yr angel
  • sweety88

Lök är till o med farligt för människor i STOR mängd så tror inte det ska vara nån fara

• Hallonsaft

Det är ingen fara. Däremot ska man inte medvetet ge hunden stora mängder lök, eller sånt som innehåller mycket lök. De kan bli dåliga i magen om de är känsliga.

• Maddis80

Jag tycker du ska ringa vetrinären och fråga. Choklad och lök är giftigt för hundar och katter. Det är säkert ingen fara men ring så behöver du inte oroa dig.

• mmian

Lök är väldigt giftigt för hundar, tycker det är bra att du ringt veterinären. Annars kan man alltid ringa giftinfo, de har svar på det mesta och det är dit veterinären ringer för deta mesta

Made in Thailand- Juniora BF 070809
  • sagatyra

har haft hund/ar imånga år och var o en av dom har alltid fårr smaka på tex köttfärsås och inget har hänt!!Du ska nog inte oroa dig så mycke så länge hunden typ inte har käkat upp en halv lök..för det är som sagt inte bra för hundar..men du ska se att det är nog ingen större skada skedd.

• 3 barnsmamman

Nä, du ska inte oroa dig. Det är klart att man ska tänka på vad hunden får i sig! Men....nä, det är ingen fara.

• mmian

Rätt så intressant hur man kan säga att det är ingen fara utan att veta vad lite lök betyder? Lite för mig är itne samma som för dig. Och en chihuahua är ingen stor parvel. Precis som människor är hundar individer och tåler olika mycket. Vi har fall på jobbet (stort djursjukhus) där hunden ätit två köttbullar. Hur mycket lök är det däri? Inte så värst mycket. Allting är relativt.

Made in Thailand- Juniora BF 070809
Svar på tråden Hjälp, min valp svalde lite lök!