• Millz

blir tokig på kisseriet..

hejsan,,

jag blir tokig på detta kissandet...är i v 14 kissar HELA tiden känns det som...nån mer eller kan det vara urinvägsinfektion..

• Svar på tråden blir tokig på kisseriet..
  • sandrav

det är så, men om det är urinvägsinfektion vet ja inte. Men kissandet blir värre... tyvär:(

• kotka

ja, jag har samma problem. och så är jag törstig hela tiden, så jag dricker massa vatten. det gör inte saken bättre. men jag kissar alltså hela tiden ändå, även när jag lyckas lugna mig med vattnet. det är bara att ta det tror jag. jag brukar tänka att sen ska jag orka med en liten som vaknar säkert oftare än jag kissar. då ska jag orka det här.

• Millz

kvällarna e hopplösa,,,sambon brukar ligga på soffan och räkna hur många gånger jag går förbi honom in till toan efter det att jag en gång bäddat ner mig...men skönt att höra,,,väntar mitt andra barn men det var inte alls så här med första därför undrar man ju.

• sandrav

Angående att man är törstig.. det är ju värst påå natten. Och det där ju då man springer som messt tycker man. Är tvungen att dricka annars snarkar jag högre en ja.. hehe :)

• Prinsessans Dagbok

Åh jag kissar också hela tiden. Och är vråltörstig om dagarna. Är i v 11.

• Millz

skönt att höra att man inte e den enda,,,,hehehehehe

• Parnassia

Här är en till!!

Min BM sa att så länge det inte svider eller gör ont när man kissar behöver man inte oroa sig för UVI.

• Eva S

Kommer ihåg när jag var i v 14. Gjorde praktik i en fabrik och de enda kläder de kunde erbjuda mig var overall. Till slut tog jag med mina egna arbetsbyxor, för att kränga av sig overallen varenda gång man skulle på toa gjorde mig galen.

• feb05

Man ska vara lite vaksam ändå för man kan faktiskt ha uvi utan att man känner det oxå... men man märker det ofta på om urinet lukar otroligt starkt o så.. men ville bara säga det att man behöver inte ha ont bara för att man ahr uvi.. men att kissa ofta är otroligt vanligt ja=)

• Blindness

Jag kissade 3-4 gånger per natt i början av graviditeten, ungefär till v14 kanske, nu  är det 1-2 gånger bara.

Om man är mycket törstig ska man kanske gå och kolla blodsockret så det inte är diabetes, törst är en symtom på detta.

Som tidigare talare sa, man behöver heller inte ha sveda eller värk för att ha UVI, man behöver egentligen inte ha någon symtom alls när man är gravid vad jag har fattat som eftersom urinledarna blir utvidgade är det lättare att få uvi utan symtom

BF 17 maj!
Svar på tråden blir tokig på kisseriet..