• linodin

Stora halsmandlar på dottern

Min dotter som blir 6 år i vår har stora halsmandlar de går nästan ihop...Hon snarkar på natten och är seg på morgonen...KOmmer det växa bort eller är det op som gäller? Vet att hon har förstora körtel bakom näsan också..

Hon har alltid haft stora halsmandlar men nu snarkar hon också i höst har hon haft mycket feber och halsont ej halsfluss men ändå.I helgen har hon haft feber o halsont och så kräks hon inte av illamående utan för att halsmandlarna är så stora...

Hon ska få 6årssprutan imorgon så jag ska ta upp det här då...

Fler som har barn med detta problem??

• Svar på tråden Stora halsmandlar på dottern
  • S vali s

Min son hade det problemet, det upptäcktes vid hörselkontrollen vid ¨5års ålder - han hörde i princip ingenting pga av fel tryck i öronen som berodde på att han hade för stora halsmandlar och polyper.
    det blev snabb operation och sen var det problemet löst, även snarkningarna försvann

Jag tycker absolut att du ska ta upp detta när ni ska ta sprutan.

Den late får brått när det blir kväll
  • Max mamma

Ta absolut upp det i morron,hon ska ju inte må dåligt för att hon har så stora mandlar.
    Lycka till!

• ceemee

Har haft d problemet med flicka som fyller sex i jan. I höstas opererades hon o efter år av kräkluktande snoriga långdragna förkylningar, sängvätande o evigt snarkande samt snurrande i sängen så blev vi över natten av med samtliga problem.
    Hon op bort halsmandlarna samt skrapade körteln bakom näsan. Hennes halsmandlar orsakade även tillväxtbekymmer eftersom sömnmönstret blev så stört.
    Hoppas du får hjälp, lkare brukar reagera på alltför stora halsmandlar eftersom de orsakar mer bekynmmer än vad de gör nytta

Svar på tråden Stora halsmandlar på dottern