• Superflower

Fryser hela tiden, vad är det för fel på mig?

Burr burr!

Hela hela tiden fryser jag, mest när jag sitter still i soffan. Måste alltid ha täcken att krypa ner under.

Är det så att man kan vänja av kroppen mot att frysa? Om man slutar använda täcke i soffan t ex?

Varför frysr jag så mycket?

• Svar på tråden Fryser hela tiden, vad är det för fel på mig?
  • AvaAva

Hmmmm...
    Hur länge har du varit så frusen?

• Superflower

Har varit frusen så länge jag kan minnas, liten och tanig är jag. Men har frysit mycket kanske sista veckorna.

• emma brolin

Jag e precis likadan... kan sitta med jacka på inne ibland och skakar nästan så mkt som ja fryser :/

• Panton

Är du gravid? Jag frös som en tok i början av graviditeten.

• Max mamma

Om man har lite underhudsfett så fryser man lättare,jag frös jättemkt när jag gick ner i vikt.

• leia83

Hur äter du? äter du allsidig kost och regelbundet? Jag fryser som attan alltid när jag ätit dåligt.

• Superflower

Har ätit rätt dåligt sista tiden

• lillsmurfen

Kan ju vara sköldkörteln över eller under produktion.

• tottalisa

Här är en frusen själ till. Har varit frusen hela livet (48), kollat sköldkörteln, men inget fel där. Är också smal, men känner andra "smalisar" som inte fryser. Är du som jag, att när alla klagar på hur varmt det är, då börjar du att "tina upp" och må bra? Fick f.ö en elektrisk värmedyna i julklapp av min son. Den bästa julklapp jag har fått . Jag har accepterat att jag fryser lätt. Tror inte man kan härda kroppen mot kyla. Tror själv att det kan bero på hög ämnesomsättning kanske. Hoppas på lite värme åt dej.

Svar på tråden Fryser hela tiden, vad är det för fel på mig?