• Nessa

    Godnattsaga?

    När började ni läsa bok vid läggdax för ert barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godnattsaga?
  • Nessa

    Svarar själv. Började tidigare med dottern ärn med sonen. Dottern var nog runt 8 månader kanske...Sonen började vi med ganska nyligen och han fyller 1 snart. Så jag röstar på runt året.

  • Linda1976

    Alice är 20 mån och när hon ska lägga sig är hon inte intresserad av läsning, då vill hon bara sova... Däremot så läser vi MASSOR dagtid... jag kan fan varenda Emma och Totte utantill


    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Razzla

    För Anton började vi läsa gonatt saga i samband med att vi bytte från spjälsängen, första kvällen tom. Han va då precis 2 år. Visst har vi läst lite innan också men inte så i samband med läggningen..

  • Nessa

    Ni som  började senare? Hur gamla var era  barn?


    (L) Stolt mamma till världens bästa Lova och världens bästa Alvar (L)
  • Kristin24

    läser inget vid läggdags, för då kan inte Elsa somna. Men vi läser på dagarna istället. Hon är 2 år.

  • malin o

    Åhh, dåligt samvete, var mycket duktigare med min stora tös än nu med lillan, tycker inte det är så kul att läsa...

  • tamate

    Jag läser inte ur bok ännu utan jag gör skuggfigurer ovanför hennes säng och det är populärt =)


    - det som inte dödar härdar!
  • MARIA99

    Från 2 år ca varje kväll innan var det väll mer ibland och oftare på dagen än vid läggningen. Nu är tjejerna 3 & 5 år och jag läser för dem varje kväll tillsamans. De gillar det jätte mycket =)

  • Beatrize74

    Hugo var 11 månader när vi började. Han har alltid älskat det. Nu är han 2,5 år och vi läser riktigt många och långa bilderböcker varje kväll.

    Isabelle har haft lite mer myror i byxorna, men nu vill hon läsa saga varje kväll - 15 månader.

  • uniMog

    Runt 2 år för hon var inte intresserad tidigare.


    How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • mludvigs

    Vi började läsa/titta på bilder när sonen var runt 3-4 månader, som en del i nattningsrutinen.
    Har alltid varit uppskattat av både oss vuxna och av vår son. Nu är han två år och vi läser 2-3 sagor varje kväll samt runt 2 stycken varje morgon när han vaknar. På helgerna läser vi även dagtid en del.

  • MariaF

    Runt 1 1/2 år innan dess var hon inte intresserad av böker. Nu är hon 2 år och 4 månader och vi ska läsa hela dagar.

  • FruHH

    Har inte börjat än, hon är 13 månader snart. Detta gav mig tidigare dåligt samvete, trodde man "måste" börja tidigare. Så när jag var på Biblioteket på visning (de visade och förklarade bibliotekets mening och uppbyggnad) så frågade jag när det är befogat. Till svar fick jag 3 år, innan det förstår de ändå inte vad man läser och har därmed inget utbyte av det.

    De gånger jag försöker göra det (på dagtid, kvällen vill hon bara sova) kollar vi in första två sidorna, sedan slår hon igen den och går vidare...

Svar på tråden Godnattsaga?