• snutti

Kramp/sendrag i vaden...

Usch när jag vaknar på morgnarna och sträcker mig så får jag stans kramp eller sendrag, känns som en mix av dem båda, i vaden. Det gör så förbenat ont.

Är det nån som vet varför man kan få så?
    Är det nån mer än jag som har så?

Snutti, v. 31

• Svar på tråden Kramp/sendrag i vaden...
  • delifi2

de är vanligt att man får kramp i vaderna, försök lägg dom högt upp så kan det bli bättre

har för mig att man har mycket vätska i kroppen som det blir så

• snutti

Men om man har mkt vätska i kroppen, sväller man inte då???

• delifi2

vissa kan svälla jättemycke vissa minimalt, trodde jag inte hade vätska i kroppen men oj så fel jag hade, har fått karpatunnelsyndromet bekräftat av min bm idag.
    jag sa att jag inte hade så mycket vätska i kroppen för isf så skulle jag väl ha sett det, men tydligen inte.
    Det kan räcka med lite mer än vad kroppen är van vid

• Princess Leia

Köp stödstrumpor och drick mycket vatten.... Det enda som hjälper tyvärr!! Lycka till!

• snutti

Aha ok, men det är inte början på nåt karpaltunnelsyndrom väl?

Vatten dricker jag mkt på kvällarna typ en liter... Dagtid blir det väl olika

• Katja med skrutt

Jag har ofta så på morgorna och det ska visst vara helt normalt fast obehagligt! (jag har inte mycket vätska i kroppen)

• delifi2

kapatunnelsyndromet märker du, du får ont i leder främst då i handen (tror jag) handen dommnar bort å det går inte så bra att knyta handen eller fingrarna blir stela

• snutti

Delifi:
    Fast det satt väl i händerna, visst? Tunnelsyndromet alltså....

Får införskaffa stödstrumpor, och slänga upp benen på kuddar, och tänka på att höja vattenintaget per dag, tack tjejer.

Skönt att nån mer än jag har så iaf

• snutti

Ok, hoppas att jag slipper det eländet, då har jag hellre lite kramp på morgnarna

Tänk Deilifi, du e ju riddaren på den vita hingsten här på fl

Svar på tråden Kramp/sendrag i vaden...