• sessi76

oense om dopsång!

Hej!
    Jag och min sambo har en gemnesam son som ska döpas och jag har en son sedan tidigare och min sambo två döttrar..
    Min sambo är totalt ointresserad av dop men för mig är det viktigt.Vi satt dock och diskuterade sångval då jag kom på Du är det finaste jag vet med Björn AFZelius då reagerade han med att Ifrågasätta om de andra barnen inte skulle bli ledsna för den sången??Ehh det är ett dop och de andra barnen vet ju att vi älskar dom!har jag fel?Hur gör ni som har fler barn?

• Svar på tråden oense om dopsång!
  • sessi76

ingen som kan berätta ??

• Elinore

har inga barn.. men, svarar iaf

jag tyckte att det var lite fjantigt av din sambo att säga sådär...
    ni kan ju spela låten hemma och se vad barnen säger.. dom tycker säkert att den är jättefin?

• rismalt

Förklara OM det uppstår frågor att "finast" eller sötast eller annat starkt positivt uttryck kan sägas till flera! Dopdagen är nya barnets speciella dag och då vill ni lyfta fram honom! Inget konstigt med det tycker jag så länge man är rak mot barnen om de undrar och säger att alla barnen är finast naturligtvis. Jag tycker man måste våga visa uppmärksamhet mot ett barn i familjen och samtidigt visa att de andra inte på något sätt behöver känna sig hotade.

• sessi76

ja jag tycker han reagerar jäkligt konstigt

• sessi76

men det verkar inte vara många som tycker så...

• Yrslan

Varför skulle de reagera på en sångtext på ett dop???
    Tror inte att de skulle reagera, du har ju också barn sedan tidigare eller hur???
    Samtidigt vill man väll vara överrens om sånger så inte den ena känner sig överkörd. Jag skulle inte vilja ha en låt som min partner inte ville ha.

• Ess

Jag förstår inte heller varför de skulle bli ledsna. Min man kan också komma med konstiga saker ibland som han påstår att "barnen tycker", så frågar man dem och då ser de ut som frågetecken och säger att "men det var när vi var små vi tyckte så" eller "VA????"
    Känner du dig osäker så fråga barnen vad de tycker om den sången.

Svar på tråden oense om dopsång!