• fenomena83

Hjälp hjälp! Jag ska sälja bilen idag och har tappat bort registreringsbeviset!!

Att jag ska va så himla klantig precis i de viktigaste stunder!

Har i evigheter sökt en köpare till min rishög och nu kommer det en i kväll från Stockholm (jättelångt!) och ska köpa skiten. I mobilen frågade han "har du alla papper redo nu då" och jag svarade javisst det har jag!
    Trodde jag!
    Men visst fan hittar jag inte registreringsbeviset, den viktiga delen som både han och jag ska skriva på och skicka för ägarbyte.
    Vad händer då, det funkar ju inte, jag har beställt ett nytt registreringsbevis, men det kommer ju om ett par dagar, och snubben är ju på väg NU från Stockholm.

Så nu är bara min lilla enkla oroliga fråga... Kan han ta bilen med sig ändå, och sen kan jag skicka upp papprena till honom för underskrift senare om ett par dar? Funkar det?
    Usch jag hoppas han inte blir arg.....

Snälla snälla hoppas nån vet, han kommer väl typ om en timme eller så....

• Svar på tråden Hjälp hjälp! Jag ska sälja bilen idag och har tappat bort registreringsbeviset!!
  • miababia

kan kan man väl, men frågan är ju om köparen vill det. Kan du inte ringa och prata med honom?

• Felicia6

Jag skulle aldrig göra så om jag skulle köpa en bil..
    Man vet aldrig vilket skit som skulle kunna hända.. Ägaren skulle kunna anmäla bilen stulen och sätta dig mig lr vadsomhelst..

Men det är jag personligen det..

När ska han komma? Du får väl vända upp o ner på huset o se om du hittar det?
    Brukar ni inte ha alla speciella papper nånstans där dom kan finnas?

vi har tex en pärm med alla papper med bilen.. registreringsbevis, besiktningsprotokoll, ALLT.. då vet vi vart dom är om vi behöver dom oxå

• lieh

Sambon säger att du kanske kan skriva papper. Sen pratade han om någonting om förbinder sig...

• Rokka Jill

aj aj detta e illa.. Han som köpare riskerar mycket.
    dvs har ni parkeringsböter från tidigare får HAN allt det dära..

• fenomena83

ghhhaaaaaa.... vi har ALLA papper angående bilen på ett ställe!!! men allting utom registreringsbeviset!
    fattar ingenting. trodde verkligen att det skulle vara där.

usch usch usch. hoppas inte köparen tänker likadant som Felicia6 då.... skulle ju aldrig göra nåt sånt.

vad skulle det spela för roll om jag ringde honom nu, nu är han ju redan halvvägs från sthlm ju, han kan ju inte gärna vända...?

• lillskroten

det skall gå att fixa via internet. så gjorde vi när vi köpte en till bil för några år sedan.

• fenomena83

Å andra sidan kan det ju va bra för köparen också på ett sätt.
    Jag menar han kan ju köra sönder bilen eller vad som helst och jag står fortfarande på den så är den mitt ansvar... eller nåt.

• lieh

Synd att vi kvinnor inte får skriva i pappagruppen. Där hade de nog kunnat hjälpa dig mer.

Hoppas verkligen det löser sig för dig.

• fenomena83

Men det går ju inte att fixa via internet. Har kollat redan. Det står att man bara kan byta ägare genom att skicka in det där papperet manuellt.

• fenomena83

JAAAAAAAAAAAAA!!!

Jag hittade det!
    Eller rättare sagt min man hittade det. *phu*
    Av alla konstiga ställen så var det i bagaget på bilen... i Första Hjälpen väskan!
    Varför i h-e lägger man så viktiga papper DÄR...?
    Ååå va jag är dum.

Jaja... Tack för era svar i alla fall. Skönt å veta att nån alltid kan svara här

• Felicia6

fenomena83, gud vad roligt att det löste sig.
    Både för eran skull som inte blivit av med bilen föränn denna hörde av sig OCH för köparen som åker ända från sthlm för att köpa den

• Miss Upsey Daisey

går det inte att ringa in ägarbyte?? Har du INGEN del av reg.beviset?

• lieh

Vad bra att din man hittade det. Hoppas nu bilköparen vill ha bilen. Skriv och berätta hur det gick.

• MsM

skönt att ni hittade reg.beviset :)

• LillaEllan

kan du inte åka till skatteverket och hämta ett nytt?eller har ni inget kontor hos er?

Svar på tråden Hjälp hjälp! Jag ska sälja bilen idag och har tappat bort registreringsbeviset!!