Gillar du Onkel Kånkel?
ja som rubriken lyder "gillar du Onkel Kånkel"?
själv tycker jag inte om deras musik men min sambo gillar dom därimot ![]()
"stör" mig på deras texter....![]()
ja som rubriken lyder "gillar du Onkel Kånkel"?
själv tycker jag inte om deras musik men min sambo gillar dom därimot ![]()
"stör" mig på deras texter....![]()
Japp. Hade på deras jullåtar nu när det var jul
Hahaha, finns de fortfarande?
Hörde en låt med dem för typ 15 år sen när man var yngre. Då lockade texterna till skratt en gång eller två...
men nu, usch!
Nej, de är osmakliga...
Jag hörde blinka blinka blinka lilla ...
ja dom lyssnade jag på förr. va oxå på deras konser i Hultsfred. hahahahaa......
ja, dom är orginella verkligen.
nej
Vilka då?
Har aldrig tyckt om musiken, och sedan min sambo berättade om hur (han? de? Frontfiguren är iaf tydligen läkare och visar aldrig sitt ansikte under konserterna för att inte röja sin identitet)hade med sig en förståndshandikappad man på scenen och visade upp honom som ett jävla cirkusdjur och fick folk att skratta åt honom tål jag honom/dem verkligen inte!
Har nu bättrat på mina Kånkel-kunskaper en gnutta. Tydligen är det en frontfigur, Onkel Kånkel, och ett kompband. Samtliga har "artistnamn" och ingen vet vilka de (åtminstone mr Kånkel himself) egentligen är.
Så otroligt fegt att göra så provokativ musik och inte våga stå för det!
Nej jag tycker att deras texter är direkt anstötliga. Men emellanåt kan jag tycka att de har vissa poänger, men jag försöker febrilt kväva mina skratt...
"nu kan vi spela din röv ett spratt, att jag är huvud och du är hatt, så får vi lov...."
"vi kan leka att du är sjuk så tar jag tempen med min k'k"...
Va?Vad då för något??![]()
Säger som Ungen; finns dom fortfarande?
Här kommer ett Onkel citat (med res. för att jag inte kommer ihåg det rätt
)
"Jag är inte klok,jag bor i en tapetserad bok" (slut på citat)
Dom är grymma live...
Helt klart ett band som borde lyftas fram mer i media. Tror dock de har upphört som band. Senaste skivan som jag känner till gavs ut på 90-talet och jag har även för mig att den fick dras in igen p.g.a. texterna. Ibland går de för långt, men man ska naturligtvis inte ta dem på allvar.