• Trossens mamma

Öm punkt i magen där bebisen trycker på...

är det fler än jag som har en punkt som är öm som ett blåmärke? i mitt fall så är det på den sidan där bebisen haft sin rumpa/har... det är ömt och man känner "babyrumpan" eller eventuell bullig kroppsdel där också...sen flyttar den sej så lättar det lite....men ändå ömt om man trycker lätt där...

är i v 29....
    och javisst det är ofarligt men bara tänkte att säkert känner fler samma sak...

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Svar på tråden Öm punkt i magen där bebisen trycker på...
  • Tigertofflan

Japp! Har haft ömma punkter med alla ungar   

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Googels

Jag hade precis samma sak när jag var i vecka 25-26 eller nåt sånt och några veckor framöver.

Fick aldrig något blåmärke men det var ömt som sjutton. Nu, i v34, sticker rumpan fortfarande ut på samma ställe men det gör inte ont längre.

• Simpan

åh så har jag faktiskt nu, kände för några dagar sen! men hade inte så förra gången, så jag började undra vad det kunde vara?? jag har känt så på två ställen. är i vecka 29

• Trossens mamma

Det är mysigt att den känns men det kan verkligen bli ömt som man skulle slagit sej typ.....Just nu har punkten lättat men ofta trycker den på utåt.... men de är ändå ömt...

• Simpan

mina punkter är på samma ställe hela tiden, fast de känns mer ibland och mindre ibland. Säkert när den ligger emot då.

• Trossens mamma

Ja jag har på samma ställe sen lättar det eller den där "knölen" försvinner men de är lite ömt ändå men då de trycker på sen så ömmar det mer....
    Jag hade dottern också att man kände men de va inte ömt vad jag minns

• appius81

Jag har också en öm punkt som nästan känns som ett blåmärke för en stund. Det är på vänster sida nästan vid revbenen. Känns lite obehagligt faktiskt! Skönt att höra att fler känner så

• Trossens mamma

Ja jag har min på höger...ungefär vid revbenen lite utåt sidan av magen

• noosen

jag har en öm punkt/fläck på höger sida om naveln som jag funderat ett tag på. Ibland gör det riktigt ont och ibland ömmar den bara. Tänkte ta upp de med BM idag när ja ska dit.

• baby min

JAg har en ÖM punkt höger ovanför naveln och nu det sista har jag verkligen haft ont! Det hjälper om man ligger ner

Svar på tråden Öm punkt i magen där bebisen trycker på...