• tajsa

Äta ALLT utan socker och rasa i vikt!!

Jag slutade med socker och jag rasar ned i vikt.
    Men det är ju socker i allt så det är att läsa på allt som jag köper. Finns det någon annan som har provat samma sak?
    Jag mår mycket bättre i kroppen nu, ingen huvudvärk och magen sköter sig bra.

• Svar på tråden Äta ALLT utan socker och rasa i vikt!!
  • 3busungar

oj hur klarar man sig att äta utan att få i sig socker..
    kanske är lättare än vad man tror bara man är medveten.
    rasa i vikt vore inte helt fel..men det blir nog för svårt förmig att sluta med socker helt i mat och så..

• elviraanton

kan du beskriva mer? detta låter spännande. e de Gi du kör eller eget påhitt??

• JooCee

socker och snabba kolhydrater skulle  jag vilja säga, eftersom att snabba kolhydrater triggar sitt sockerberoende. Uteslut även "light" produkter med aspartam, sucralose osv för bästa reslutat.

Allt socker är ju svårt att undvika, då kan man ju inte ens dricka mjölk. =) Men skippa allt med tillsatt socker, så som sylter, safter, juice, sötat bröd osv..

• tajsa

Hej jag tog bort allt socker i maten tex. tillsatt socker i korv,ketchup, sylt mm.
    sen dricker jag ju inte mjölk så det sockret slipper jag.
    light produkter innehåller oftast lite socker de ochså.
    jag bakar mitt eget bröd och lagar all min egen mat så då blir det helt utan socker och det blir gott ochså.
    på två veckor har jag gått ner 5,7kg.
    Så jag känner mig så stolt.

• elviraanton

men äter du pasta o ris o poytatis???

dettta låter ju fantastiskt

• Robot

jag tog bort, pasta, potatis, ris, vitt bröd osv osv. tränade 2 ggr i veckan och gick ner 30 kilo på 8 månader, har hållt den vikten i 4 år nu....

• Tiffe

Bra jobbat tajsa! Socker är den stora boven angående viktproblem (för mycket vikt dvs). Är inte ett dugg förvånad att du rastat i vikt. Bravo!

• tajsa

Ja jag äter pasta ris och potatis.(fullkorn)

• Jumjum84

åhh.. nåt för mig. ska jag verkligen prova. behöver jag. =)
    Kul att du skrev att det funkar.
    jag slutade äta socker strax innan jul och det höll väl sig i en vecka eller så o sen vadet svårt när man är bortbjuden och så över jul. gick ner 2 kg på den veckan.
    jag ska även kombinera med att inte äta kolhydrater efter klockan 16. samt en koffein-tablett o en ca.en-timmes promenad efter det o sen frukost. får se om det funkar. en kompis gick ner 50 kg på ett halvår så... =) så det verkar ju funka onekligen. o han har lyckats hålla vikten med =)

• Nässla

Oj!!! jag det kanske man ska ge sig på då..... men va jobbigt det måste bli i början...... är det oki o äta frukt när söt suget slår till med full kraft???? (jag äter ju mkt frukt vanligtvis)

Svar på tråden Äta ALLT utan socker och rasa i vikt!!