• mymlis

Sovpåse - hjälp behövs

Ska köpa en sovpåse åt kommande bebisen, men nu funderar jag över en sak. Har sett på nätet olika märken och modeller och så kan man välja mellan 1tog eller 2,5tog... Förstår att de betyder tunn eller tjockare modell, men vad ska jag välja åt en marsbebis? Eventuellt kan det bli aprilbebis då bf är 28.3. Räcker det med en tunnare variant?

Hade ingen sovpåse åt första barnet och har nu hört en massa bra om dessa så vill testa en, men det är en liten djungel för mig...

• Svar på tråden Sovpåse - hjälp behövs
  • mludvigs

Jag skulle satsa på den tunnare varianten. Är den lite kall när bebisen kommer kan du ju ha en vanlig filt över oxå (som täcke).

• lexa

Alltså två påsar så du kan altinera.
    Skulle inte rekommendera täcke över sovpåsen. I så fall mera under. Typ en tunnar pyjamas om du köper tog 1, sen i sommar kan du byta till bara ha body under.

• sbalogun

Hej mymlis,
    Jag bor i UK och har har typ alla sovpase- valdigt vanligt och jag anvande till min andra dotter (inte min forsta). Jattbra! Jag ar ganska bergsaker pa att man inte ska anvanda sovpase innan en viss vikt (typ 4kg). Sa jag skulle satsa pa en 1 tog for sedan blir det ju varmare och beroende pa hur tung bebben blir sa kanske du inte kan anvanda direkt.
    Kram

• sbalogun

Hej Lexa.. precis! Skulle precis rekommendera gro bags som ar basta market! :)

• mymlis

Tack för era snabba svar!

Blir nog en tunnare variant.

Ska kanske kika efter en begagnad för att se om bebis tycker om och köpa en ny sedan om det visar sig att det är en bra sak.

• pattisza

Det är garanterat en bra sak, det behöver du inte tveka på. Hellre tunnare så kan man i så fall ha pyjamas under. Jag har en jag sytt själv som är mellantjock, på sommaren har hon bara body under och på vintern pyjamas.

• gravid72

Jag fick en till min dotter, men då var hon redan 7 mån! Hon ville absolut inte ligga i den!
    Fick en gro bag - som man kan växa i

Hur länge ska barn kunna ligga i sovpåsarna?

Hade också valt den tunnare modellen

• mymlis

Hitta en begagnad sovpåse, eller den är egentligen aldrig använd, men hitta den på Finlands motsvarighet till Tradera och betala 15€ för den (150kr) ett fynd med andra ord, vill bebis inte ligga i den så var det inte helt bortkastade pengar! Detta är den tjockare varianten!

BF 28 mars 2007 *en liten kille*
  • pattisza

Min dotter är 16 mån och älskar fortfarande sovpåsen, tror att det kan vara svårt att vänja dem vid den när de är så stora som 7 mån. Min dotter har haft den sen hon var ca 3 mån.

Ofta kan man hitta grobag i alla fall små storlekarna begagnat.

• Tinuskan

Köpte en påse tjock då hon sparkar av täcket hela tiden.
    Men den va för varm, jag va orolig hela tinn att hon skulle koka, så det skulle resultera i psd...

Jag tycker att du ska välja den tunnare då det är vår mot sommaren.

Svar på tråden Sovpåse - hjälp behövs