Bästa sångboken?
Håller på och funderar på vilken sångbok man ska köpa, vill ha en med många kända låtar i. Vilken tycker ni är bäst?
Håller på och funderar på vilken sångbok man ska köpa, vill ha en med många kända låtar i. Vilken tycker ni är bäst?
Sonen är snart tio månader så det ska vara sånger han kan gilla nu men även sånger som han kanske är lite för liten för än
Elefantboken!
tack för tipset!
tänkte oxå säga elefantboken, om jag inte minns fel ska det även finnas en skiva till den.
Den silvriga barnkammarboken tycker jag är himla bra, med den följer dessutom en cd-skiva med sånger från boken.
Elefantboken
Den silvriga barnkammarboken
Elefantboken med dubbel-CD är superduperduper. Min dotter älskar den och bara den.
Barnkammarboken
Den silvriga barnkammarboken gillar både sonen och jag
Även jag måste säga att här hemma ÄLSKAR vi Den silvriga barnkammarboken!
Mycket bra sånger och en cd-skiva med några av låtarna på. Uppskattas både av 5-åringen och 10-månaders! Lång räckvidd med andra ord!
Vilken är elefantboken???
Min skattkammare 3 är också bra tycker vi, och till den hör flera skivor (som man i och för sig måste köpa vid sidan om).
Det finns också två sångböcker som heter Barnens gröna sångbok respektive Barnens röda sångbok (eller något liknande). De är också väldigt bra, med lite annorlunda låtar.
Majas Alfabetssånger är trevliga, och de gillas av även av barn som inte har börjat fundera på alfabetet än. Boken är en trevlig bok, som går att läsa för sig.
www.lutfisken.se
det är förlagets hemsida som säljer elefantboken, de har även många andra bra böcker o cd-skivor. Tror även man kan lyssna på en del av sångerna o beställa direkt ifrån dem.
Elefantboken, silvriga skattkammarboken
tittade in här för tips men ser att alla säger samma som jag
Elefantboken
Den silvriga barnkammarboken - fanns nyligen på IKEA
Elefantboken innehåller lite ovanligare sånger och används på förskolläreutbildningen.
Nu ska vi sjunga är också kul, med massa klassiker av Tegnér m fl. Lite kuriosa: i min upplaga heter en sång "I afrikaland" men i registret har de glömt ändra, där heter den fortfarande "I n*ggerland". Inte så politiskt korrekt.
NÅgon som vet en bra bok med Gullan Bornemarks sånger inkl noter?
Stora barnvisboken, tror jag att vår heter. Jättebra! Den finns i en vuxen- och en barnvariant.
Flyg lilla fjäril, med tillhörande dubbelskiva (också Lutfiskens förlag)