• gulemamman

Öronproblem????

Imorse så såg jag några små blodfläckar på min 3-årige sons kudde, såg sen att han hade torkat blod i ena örat. Han säger att han inte har ont och jag har inte märkt nåt ovanligt med honom sista dagarna men blir så fundersam på vad detta kan vara?
    jag menar, om det hade varit öroninflammation så hade han välhaft ont??
    kom på att jag för 2 dagar sen petade öronen med tops på honom, då slängde han till med huvudet vid ett tillfälle så topsen kom lite för långt in vilket han sa då. Kan det ha nåt med deta att göra tror ni? att jag kom åt nåt inne i örat på honom då?? men borde inte blodet ha kommit då redan och inte 2 dygn senare????
    nån som kan ge råd??

• Svar på tråden Öronproblem????
  • Nierusenu

Jag fick höra av en öron/ögon läkare att man får absolut inte stoppa in tops i öronen på barn för man kan råka skada trumhinnan om man kommer för långt in.
    Tycker du ska fara till en öronläkare och kolla upp örat för säkerhets skull....hoppas att det inte är nått allvarligt.
    Kan ju också vara ett sår i öran som din son kanske har råkat klösa/riva upp eller nått...eller?

• Magdis

Hej!

Jag har en dotter som har haft många öroninflammationer och det skulle helt klart kunna vara en sprucken trumhinna din son har. Jag tycker att du ska gå till läkaren! När trumhinnan spruckit gör det inte ont längre....

Magdis

• Starkast

Min yngsta son, klagar inte nämnvärt vid öroninflamation.
    När han va liten vart han inlagd då de inte visste vad som var fel, bara att han var allmänpåverkad. Han hade öroninflamation visade det sig. Inte ett knäpp hade han sagt.

Inatt sa han till oss att han hade ont i örat. Men sprang runt här och var jätteglad. Åkte ändå till VC idag o kollade, eftersom jag vet att han sällan klagar.
    Han hade en ordentlig öroninfalamation.

Så. Barn behöver inte skrika o vara ledsena inte. Även om de oftast är det.

• sandra1982

Kan vara ett sår som han fick i örat när du petade där med topsen som har blivit inflammerat (hörselgångsinflammation).
    Men det kan även vara öroninf. Hur som helst så bör du åka till en läkare som får titta honom i öronen.

Lycka till!

Svar på tråden Öronproblem????