• Linda mfl

Pantern Bagheera

Vet du om pantern Bagheera är en hona eller hane?

Svaret finns i mitt galleri i mappen Bagheera.

Men tjuvkika inte och skirv inte rätt svar i tråden.

Detta är inte superseriöst gjort. Jag kan lika gärna ha fel. Men filmen baseras på boken så boken borde ju stämma. Men kanske inte just den här boken Flört

Smiley 3d sucette.gif
    //Linda
  • Svar på tråden Pantern Bagheera
  • Linda mfl
    Bempa skrev 2007-01-09 12:29:44 följande:
    Om det stämmer så hade jag rätt
    Jag har alltid tagit för givet att det var tvärtom Glad...men se vad man kan lära sig på äldre dar...
    //Linda
  • Underverket Tims mamma

När jag var mindre och såg filmen från Disney så hade bagheera mansröst. Så för mig kommer bagheera alltid vara HANE!

• johannahhannah

röstasde på Hona..har för mig att det är så..men kan lika gärna ha fel..ska in o kolla nu..

• Senap

Jag veeet! Och är lite chockad att folk inte visste det Förvånad

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.
  • Amarone Classico

Jag har alltid utgått ifrån rösten i den tecknade filmen!

Säger inte om det var rätt eller fel då

• Björnes Magasin

De där gamla disney-böckerna är nog lite snurriga....för i en vi har "djungelboken" heter den bara så börjar sagan...."-Långt inifrån djungeln hörde pantern Bagheera ett underligt ljud. Det var någon som grät. HAN kikade in i det höga gräset. Det var en liten baby."
    " Senare i boken står det oxå "Han var mycket stolt över Mowgli." Och "Han smällde till Kaa".
    Så i den boken är Bagheera en HAN......
    I en annar djungelboken vi har får vi alltid ändra texten för det står den "gröna papegojan " om en röd med blå vingar.... Leo 2 1/2 år blir så fundersam annars....

• Lyra

I Kiplings roman är det en han, men eftersom det knappt fanns några kvinnliga figurer i romanen har disney tydligen bytt kön på bagheera i en del versioner!

en.wikipedia.org/wiki/Bagheera

Svar på tråden Pantern Bagheera