• Fiffi M

Hunden går och gnider rumpan i golvet...

Min Coton går och kasar med rumpan i golvet jämt!
    Uppenbarligen kliar det där, eller så tycker han bara det är skönt (?) men jag tycker det är så äckligt! Jag ser inget när jag tittar han i rumpan, inga maskar eller så.
    Hur får man honom att sluta? Eller, hur får man det att sluta klia? (Om det nu är det det gör)

Jag börjar bli tokig på hans kasande, får springa efter honom med moppen och torka jämt :-/

• Svar på tråden Hunden går och gnider rumpan i golvet...
  • HaltaLotta

Det kan vara analsäcksinflammation!!!!! Då brukar hundar göra sådär, givetvis kan de göra det då o då ändå ibland men om han nu gör det ofta så.......

Om det är så, så måste analsäckarna tömmas *urk* Bäst är att låta en veterinär göra det för det lär va en ganska _läbbig_ historia har jag hört!!!!
    Mitt råd; ring vetten o hör vad han tror!
    Hoppas det går bra!

• YvonneM

Tror det kan vara analsäcksinflamation. Boka tid hos en veterinär så kan de hjälpa din hund.

• solrosblad

Bläää, det luktar illa när de tömmer a-säckarna.

• Fiffi M

*eeew* :-P

Okej, tar och ringer veterinären och hör vad han har att säga...
    tack för svaren tjejer!

• Mamma till 1

Som de andra redan skriit så är det nog analsäcksinflamation. Vissa hundar får det ofta och vetrinären trycker ut geggan med fingrarna. Min ena hund får analsäcksinflamation rätt ofta och vetrinären har sagt att jag kan hjälpa henne själv. Han har visat mig hur jag ska göra. Rätt äckligt och det gör ont på hunden när man gör det, men genast efteråt så är den överlycklig.

• Mamma till 1

Som de andra redan skrivit så är det nog analsäcksinflamation. Vissa hundar får det ofta och vetrinären trycker ut geggan med fingrarna. Min ena hund får analsäcksinflamation rätt ofta och vetrinären har sagt att jag kan hjälpa henne själv. Han har visat mig hur jag ska göra. Rätt äckligt och det gör ont på hunden när man gör det, men genast efteråt så är den överlycklig.

• Annola

Min buster fick analsäcks inflamation, tydligen vanligt på mindre raser, han gned sig blodig, vetrinären fick ta hand om det för det är inte behagligt men en riktig lättnad för dem eferåt.

Han var översvallande lycklig eferåt och det gick fort hon gade flinka fingrar, bedövning används ibland ,narkos ibland, ibland inget! Som i mitt fall.

Han hade ONT ja men var tok sprallig eferåt! Sen fick han penicilin i 10 dagar efet det.

Xyloproct salva är skönt att få insmörjd där bak kan svida lite men sen så är Buster glad, det är ju för * sprickor och dyl där bak* Receptfri på apotek.

Svar på tråden Hunden går och gnider rumpan i golvet...