• Obsessed Feelings

MPR-vaccin biverkningar

Omröstning gjord på begäran av "Skrinda".

Hur reagerade ditt barn efter MPR-vaccineringen? (sprutan mot mässling, påssjuka och röda hund som ges på bvc vid 18 månaders ålder). Om du har fler barn vill jag att du röstar hur ditt yngsta barn reagerade, men berätta gärna om alla barnen i tråden.

Vill du också gärna göra omröstningar men har inte PLUS-tjänsten?
    Inga problem, jag gör dem åt dig!
    Kolla in min tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m14528225.html

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden MPR-vaccin biverkningar
  • Embla

Inga biverkningar med någon av barnen!

• Axels och Annies mamma

Han fick feber efter en vecka ungefär, men den var över på någon dag. Annars inga biverkningar.

• KickStart

Två av mina tre barn fick inga som helst biverkningar av vaccinet. Mellansonen fick mildfeber och ömmade på stickstället- men det gick över ganska snart.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • listo

Vår dotter fick lätt feber ungefär en vecka efter vaccineringen. Febern var över på något dygn.

• Skrinda

Gärna fler svar Har lite ångest inför den sprutan

• Suskiv

Ettan fick en allergisk reaktion med bla kräkningar och eksem över hela kroppen. (en månad senare fick vi veta att hon är allgiskt mot ägg)
    Tvåan fick inga biverkningar alls.

• Skrinda

Suskiv: hade ni misstänkt äggallergi innan? Hur visar sig sådan allergi om man upptäcker det på ett mindre dramatiskt sätt? Kanske en idé att testa med ägg nu ett par månader innan

• Mammatillfem

Min son,som är sex år,tog den efter mkt tvekan från oss innan,vi ville skjuta upp den.Inte märkt några biverkningar vad jag vet än,det är snart en månad sedan han tog den...hur länge kan biverkningarna komma?

• Skrinda

Många inloggade just nu så jag puffar lite

• Suskiv

Skrinda

ja vi misstänkte allergi. Hade gjort det i över ett år utan att få nån hjälp eller utredning. Hennes allergi visade sig som atopiskt eksem på bla fotlederna (inte så lätt att räkna ut vad det var hon inte tålde med andra ord).

Sonen åt ju äggfritt pga dotterns allergi, men några månader innan det var dags för mpr så fick han testa lite ägg för att se om han tålde det eller inte. Det gjorde han och som sagt ingen reaktion alls på sprutan (förutom att han blev lessen precis när han fick den)

• uniMog

inga vi märkte av. Möjligen lite ömt och svullet runt sticket men är det en biverkning?

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Compuwiz

Äldsta och yngsta döttrarna fick inga biverkningar alls, medan mellandottern fick lite feber efter ca 5 dagar.

• Fru Mi

Har inte vaccinerat än men ska göra det när han blir lite äldre. (doktorns råd pga en gendefekt lillen har)

• Lorina

Alla 4 barnen, lite öm, svullen och lite feber, gick över fort. Vaccinera de minsta för TBC för 1 år sedan och min minsta tjej har fortfarande skorpa kvar, fick en jätteböld av den sprutan.

Svar på tråden MPR-vaccin biverkningar