• Queen Of Darkness

Har någon bild på gekås spjälsäng som jag kan få se?

Jag funderar på att handla spjälsäng på gekås men vill gärna se hur den ser ut om någon har en bild att dela med sig. Vet ni oxå pris på säng + madrass skulle jag bli väldigt glad att få höra om dem.

♥ Another Day In Paradise ♥
  • Svar på tråden Har någon bild på gekås spjälsäng som jag kan få se?
  • sandrav

Nej men jáhg var där nyligen. Den var som ikeas snigel ungefär och olackad tror inte det går att flytta läge heller

• sandrav

den kostade 300 ca om jag kommer ihåg rätt och madrassen kostade 100 kr

• Lundby87

som ikea typ då. 329 kostar den billigaste vanlig enkel i trä. Finns en lite finare modell också men den kostar 765.

(Madrass i dessa priser ingår ej)

• sandrav

nää vi ska köpa den vita sängen på ikea för 525 eller vad den kostar den var ju jätte fin eller den för 700. Aaa madrassen är nog biligast i gekås men ej så tjock

• sandrav

jaa du hehe skulle jag också vilja veta. Den behöver väll inte vara så tjock tror jag inte eller? tänker på att madrassen i den lilla sängen på bb är väll inte så tjock.

• 1985

Sängen från Ullared kostar 399:-
    Det finns 3 olika lägen på den om jag inte minns fel (Kan springa och kolla när min son vaknat)
    Tyvärr ingen bild på den

• Queen Of Darkness

neh det förstås. det är den nog inte. :S Gud vad mycket krångel det är kring att vänta barn :) Alldeles för många frågor och man vill ju att det ska bli så bra som möjligt :P

♥ Another Day In Paradise ♥
  • skytten 75

Madrassen till en spjälsäng får inte vara tunnare än 5 cm och inte tjockare än 10cm.
    På varje spjälsäng ska det finnas märken när man har botten i högsta läge.märkena ska visa att madrassen inte får vara högre än märket eftersom barnet då kan ramla ur.
    Även sedan när man har madrassen på lägsta nivån i sängen så ska det vara 50cm upp till sängkanten, allt detta har med säkerhet att göra därför får madrassen inte vara högre än 10cm.
    Sedan ska man tänka på att om man väljer att köpa en säng i en vanlig barnaffär med standard måtten 120x60cm och får för sig att madrassen köper man på IKEA så är dettta inte ok, eftersom madrassen från Ikea är mindre finns det risk att barnet kan få in fötter m.m i sängbotten och fastna, detta också pga säkerhetsskäl. Högsta läget ska man inte använda mer än 3 månader på en säng, sedan eftersom barnet börjar röra sig mer så ska man sänka till mitten läget, när barnet kan sitt själ ska man absolut ha lägsta nivån på botten till sängen, och då ska man tänka på att inte ha en massa snören från mobilen och annat som hänger ner för barnet kan stupas av dessa.
    Om man är kort så rekomenderas det att ha en sänkbarn sida på sängen,just för att det är lättare att komma åt barnet när man har sängbotten på lägsta nivå. ibland behöver man byta blöja på natten och för att slippa väcka barnet så sänker man sidan, eller när man ska lägga ner barnet så är det lättare att sänka sidan för annars tappar man nästan ner barnet i sängen,
    Man ska inte heller ha så brottom att byta ut sin spjälsäng, den räcker gott och väl upp till att barnet blir ca 2,5år
    vi har en 2 åring och hon sover i sin spjälsäng, det vi har gjort är att vi har sidan nersänkt hela tiden så hon kan ta sig i och ur sängen om hon vill men ramlar inte ur den på natten.
    oj nu blev det långt. ber om ursäkt för eventuelle stavfel

• skytten 75

ha det skulle var sitta själv och strypas inte stupas sorry

Svar på tråden Har någon bild på gekås spjälsäng som jag kan få se?