• Pandy

Någon som bor i solna? vilken mödravård ska man ta?

Hej!
    Jag tänkte anmäla mig till inskrivning på mödra vården men jag vet inte var jag ska ringa och vilket som är bäst! Jag vet inte vilket jag tillhör ens...När jag ska till vårdcentralen tillhör jag Råsunda...Men de har ingen mödravård så jag vet inte...någon som bor i solna?

• Svar på tråden Någon som bor i solna? vilken mödravård ska man ta?
  • Pandy

funderar lite på att ringa mama mia i stan istället... de verkar bra!

• carol

Hej Pandy!
    Jag tillhör också Råsunda vårdcentral och jag ringde till Mödravården i Solna Tel 08-58731450 jag har inte varit på mitt först besök än men jag har fått tid och har pratat med dem ett par gånger, verkar helt ok.
    De finns på västra vägen nära och bra.
    Lycka till!

• Pandy

carol: jag ringde dit nu..de hade telefonsvarare att de återkommer kl.9 imorgon... är det numret till en speciell BM eller var detta telenumret till själva kliniken?

• CoolJen

Jag går på Solna MVC.
    Grattis förresten Pandy! Det gick ganska fort, eller kommer iaf. ihåg tråden om svårt att få barn rummet...det var inte så längesen. Lycka till!

• lilaki

Jag bor i frösunda, så jag går till hagalunds MVC. Kanske inte världens mest glamourösa, men de verkar bra, har bara varit på inskrivning hittills. fick tid snabbt, snabba ryck med att boka ultraljud etc.

var också och gjorde cellprov på västra vägen. Det var en jättegullig BM där. Hon var kanske 40 och lång och smal. Såg liksom gammaldags ut. Har glömt vad hon hette, men hon var gullig.

Just ja. Det är i samma barnmorskor på västra vägen och hagalund. Vissa jobbar på båda. Min till exempel.

Tycker de båda MVC verkar likvärdiga.

• Pandy

Jag vill gå på västra vägen,inte hagalund i alla fall...

• lilaki

nej, tyckte inte heller det lät så kul. får panik på de där blåa fula husen. :) Men för mig var det praktiskt, nära till frösunda. Man kanske kommer vara tacksam för det när man väger ett ton och ska dit stup i kvarten. :)

Det blir nog bra vad du än väljer. Jag tror att det är ganska likadant överallt. I alla fall inom samma stad har de nog samma rutiner.

Lycka till.

• Pandy

Jag ringde dit idag och hon som svarade lät snäsig, inte alls roligt..Fick en tid i alla fall 14 Januari... Och det var till någon Elsy tror jag hon hette? Någon annan som har henne?

Svar på tråden Någon som bor i solna? vilken mödravård ska man ta?