• tinkerbells

vart ska jag skänka barnkläder

vet någon vart man kan skänka sina barnkläder? jag har 4 svarta säckar med alla sorters kläder, allt från vinter overaller till sommar klänningar. allt är ju helt, rent och av god kvalitet. jag vill inte lägga dem i en uff "låda" de är ju bara ute efter att tjäna pengar. Jag vill att de ska ges till små barn som behöver dem. hoppas någon vet vart man ska skänka dem.

• Svar på tråden vart ska jag skänka barnkläder
  • Jasmina84

Tinkerbells...jag har samma fråga...så jag joinar din tråd :)
    Jag vill inte heller ge bort dem till någon organisation som kommer att sälja dem. ¨Vill skicka dem till barn som behöver kläder.

• FaRieTaLe

Myrorna, Erikshjälpen eller om ni har förening i samhället som åker ner till Litauen m.m. och lämnar kläder.

• nadja84

till någon flyktingförläggning eller kvinnohem

*Dylan 2006-03-25*
  • Jen 82

Kolla med ex kyrkan i din kommun, dom kanske kan guida dig vidare ...

• giz den allsmäktige

till giz

nä seriöst, har ni ingen second hand i närheten?

kvinnojouren

kyrkan

jag bad aldrig om att bli troll....... men om svansen passar sååååå
  • tinkerbells

jag har hört mig för med svenska kyrkan och kvinno jouren, ingen vill ha barnkläder. jag får ringa stadsmissionen imorgon. men jag skänkte bort 3 barnvagnar,min spjälsäng och lite bebis leksaker till kvinnojouren i höstas. det tycker jag att fler borde göra, lika gärna som att stå i källaren och skräpa några år i väntan på att man kanske får fler barn, kan någon annan som har lämmnat allt i flykt få dem.

• idaflisan

sälj kläderna och skänk pengarna istället är tydligen väldigt dyrt att frakta kläder lycka till iallafall

• HJÄLPA ALLA
    tinkerbells skrev 2007-01-09 15:47:08 följande:
    vet någon vart man kan skänka sina barnkläder? jag har 4 svarta säckar med alla sorters kläder, allt från vinter overaller till sommar klänningar. allt är ju helt, rent och av god kvalitet. jag vill inte lägga dem i en uff "låda" de är ju bara ute efter att tjäna pengar. Jag vill att de ska ges till små barn som behöver dem. hoppas någon vet vart man ska skänka dem.
    --- HJÄLPA ALLA skrev 2011-03-06 00:02:15 följande: ---
    hej jag känner många som behöver kläder om du har kläder och du kan skicka de så skicka de och jag står för frakt jag burka skicka kläder till irak för att jag tycke det är bättre än att skicka pengar de har inte så bra kvalitet på kläder och det finns många familjer som behöver där
Svar på tråden vart ska jag skänka barnkläder