• Saniis

Frolic som hundgodis

Är Frolic ett bra hundgodis? Har hört att en del hundar blivit lite knas i magen av det.

• Svar på tråden Frolic som hundgodis
  • presens konjunktiv

Min stora hund blir lite lös i magen av Frolic om hon får för mycket, men då ska det vara mer än bara godis. Den lille har jag inte märkt något på. Jag köper Frolic mini och delar i fyra delar, så de hinner ju inte få i sig alltför mycket under ett träningspass.

• jendan

hundar brukar få väldigt dålig andedräkt av frolic
    men jag gör som presens konjunktiv och delar på bitarna så det inte blir så mycket varje gång

• enlitenbitkaka

Ja dåliga magar i samband med frolic är ju ganska vanligt...vi kör bara med leversnittar när vi tränar hemma. var noga med att bara ge yttebyttesmå bitar...dem ska vara så små att dem utan problem ska gå in genom hundens näsborre. Ett mått jag fått lära mig Då har godiset en bra size och man undviker dåliga magar pga för mycket godis.

.?:*¨¨*:?. 7år av kärlek .?:*¨¨*:?.
  • decembertös

frolic är inte bra för valpar har jag nyss fått lärt mej. nåt jäkla färgämne i som gör att dom kan bli mjälliga och det kliar mycket..

• Lobos mágicos

Bästa hundgodiset, enl mig, är att man tärnar blodpudding och lägger på bakplåtspapper i ugnen tills dom fått en krispg, torr yta, men fortfarande är mjuka i mitten! Hundar brukar älska det! Annars kör jag bara med vanlig korv..

BF 070501
  • presens konjunktiv

Jag tycker att leversnittar är för hårt att träna med. De får sånt hemma ibland, men inte under "riktiga" träningspass.

Blodpuddingen har jag testat en gång, och aldrig mer. Äckligt att göra, hela huset stinker, och så himla gott tyckte inte hunden att det var.

Min lilla hund blir mer motiverad om det är olika godis. Alltså brukar jag göra småbitar av Frolic, korv och köttbullar eller skinka eller nåt och blanda i samma påse. Då jobbar han bäst.

• Hallonsaft

Använder mig av frolic till mina hundar och de fungerar utan problem. Lätt att ha, inget kladd och hundarna tycker om det.

Men annars är blodpuddingsbitar som man "torkar" i ugn superpoppis. Man skär dem i små tärningar, sätter ugnen på 80 grader och låter de ligga i ca 3 h. Bitarna är klara när de är torra på utsidan, men mjuka på insidan. Så de fortfarande är smaskiga men inte kladdar när man har de i fickan. Går även att göra med korv.

Leversnittar är inget bra träningsgodis, men jag använder det ibland på promenaderna.

Svar på tråden Frolic som hundgodis