• rulltårtan

Specialförlossningen på Östra i Göteborg - måste man ringa först?

Har lite blodstänkta flytningar efter ett hårdhänt UL idag (vet dock inte om det beror på det). Känner mig orolig men blev råd av en BM att avvakta och se hur det utvecklar sig. Kan man ringa special förlossningen på Östra och fråga dom - eller är det bara att åka in? Är i v.20

• Svar på tråden Specialförlossningen på Östra i Göteborg - måste man ringa först?
  • Smurfens Mamma

Ring och prata med dem!!
    Men är du endå orolig efter det samtalet om de inte tycker att du ska åka upp så åker du t gynakuten!

Lycka till

WIlhelm blir 1 år den 9 februari !!! !!! !!!
  • rulltårtan

men gynakuten kan väl inte hjälpa mig när jag är så långt gången?

• Smurfens Mamma

det var de råden jag fick när jag hade sammandragningar när jag var i vecka 21

WIlhelm blir 1 år den 9 februari !!! !!! !!!
  • Lillskruttan

Jag vet inte var du "hör till" när du är i v.20... men jag har fött alla mina barn på spec på Östra å då ringde jag innan vi åkte in. Är det planerat att du ska föda på specialen? Du kan ju alltid ringa in å fråga vad du ska göra.
    Lycka till!

Mamma till Embla 040721 och tvillingarna Myra & Lova 060821
  • Ewa74

i stokholm är det gynakuten som gäller fram till nån gång v 22+0 - v 24+0, beror på vilket sjukhus det är.

• Erkens mamma

Ring till växel på östra (på tel: 34 34 000) och förklara läget för telefonisten. Hon kopplar dig till rätt mottagning!
    Så har jag gjort alla gånger jag har åkt upp med denna problemgraviditet. Är lite olika beroende på vart det är öppet..

Lycka till!

• rulltårtan

Ringde Special förlossningen och de tyckte jag skulle komma upp. Åkte direkt. De tog blodprov, temp och urinprov. Lyssnade på hjärljud som lät jättefint. Läkaren kom och gjord gynundersökning och sen ultraljud. Ingen mer blödning och allt såg fint ut. Dock lite "blod" i urinen så de skulle skicka det på odling och höra av sig om det möjligtvis var UVI.

Otroligt vilket bra bemötande man får!

Hade moderkakan långt ner - så jag skall på återbesök där i v. 28 för att kolla att den inte "ramlat" ner mer...

Tack för all hjälp!

Svar på tråden Specialförlossningen på Östra i Göteborg - måste man ringa först?