Hur många mål gröt kan man ge per dag?
Min son som är 9 månader har ännu inte börjat äta mat. Jag funderar på om man kan ge gröt vid mer än ett mål per dag eller blir det för starkt för magen ifall man ger gröt både frukost lunch och middag?
Min son som är 9 månader har ännu inte börjat äta mat. Jag funderar på om man kan ge gröt vid mer än ett mål per dag eller blir det för starkt för magen ifall man ger gröt både frukost lunch och middag?
vår dotter älskar gröt så hon har ibland fått det flera gånger per dag. Kolla först några dagar om magen tål gröten bra, sen är det nog bara att köra på, det finns ju milda varianter av majs och ris att varva med.
Min dotter får gröt 3ggr/dag. Har trappat upp från början med en smakis, sen lite större portion, två ggr/dag och nu hel portion 3 ggr/dag. Hon är snart 6 mån. Funkar bra då hon inte blir mätt på bröstmjölken. Vi kör på mild havregrynsgröt med messmör i för magen.
Välling rekommenderas max 3ggr/dag och välling och gröt är ju likvärdiga så tre gånger är OK.
Ok, tack för era svar. Då kan jag köra på 3 ggr per dag och sedan hoppas på att han vill börja med vanlig mat. Änglasnuttan: Bra tips ang messmör i gröten :)