Rött kakel i kök!?
Undrar om det är nån som har rödaktigt kakel i sitt kök? Och som kanske vill visa bilder?
Vi ska göra om i vårt kök och funderar på att ha rött kakel. Men undrar lite över hur det ser ut uppe på väggen.
Undrar om det är nån som har rödaktigt kakel i sitt kök? Och som kanske vill visa bilder?
Vi ska göra om i vårt kök och funderar på att ha rött kakel. Men undrar lite över hur det ser ut uppe på väggen.
Tänk också på att det som passar i ett kök inte alltid passar i ett annat.
Beror på hur erat kök ser ut, men annars tycker jag det kan vara kul med folk som vågar lite udda saker, och med rätt saker blir det säkert fint med rött.
När vi köpte huset så hade förra ägarna satt upp fekjtegel på ena väggen i köket. Finns en bild i mitt galleri där det syns lite grand.
Vi trivs väldigt bra med "teglet" och har haft funderingar på att sätta in riktigt tegel där för att få det snyggare.
Nej det beror ju på hur köken ser ut. Och inredningen.
Men jag tror att det skulle kunna passa hos oss. Fast vi har inte hittat nåt än som vi gillar.
Vill inte riktigt ha julrött, och det har jag hittat
Tycker rött kakel är läckert...även fast jag vanligtvis väljer vitt Till ex. IKEAäs Ädel vit tycker jag röda kakelplattor kan bli fint..
Ja, tegel tycker jag är jättesnyggt. Men det är ett antal i vår bekantskapskrets som har det så vi vill ha något annorlunda.
*skrattar* Snacka om att läsa snett!
Läste tegel istället för kakel :)
Kristin: jag har en kompis som har satt upp röd glasmosaik i sitt kök. Det är helt fantastiskt vackert. Rött skimtrande i ett annars vitt och ganska stramt kök. Urläckert. Kan inte lägga ut en bild på hennes kök dock.
Själv har jag olika färger, ganska extremt. Svart, vitt grått och rött. Det sticker ut och kommenteras av folk som kommer hem till oss. Kul att inte ha som alla andra. Ska kolla om jag har någon bild i datorn på mitt kök.
Min mor & far har rött kakel i sitt kök. Detta har dom haft sen 70- talet och det är fortfarande skitsnyggt.
fröken Anna: Ja det låter väldigt snyggt!
Både era vänners kök och ert också.
Det är ju så svårt att välja färg. Man vill ju ändå ha det ett tag framöver utan att tröttna.
Millalin: Dina föräldrar har inte tröttnat på det?
Är rädd för att man kommer göra det om man väljer nån stark färg... Hoppas ju inte eftersom jag väldigt gärna vill ha rött.
Jag tycker absolut du skall välja den färg som du själv känner är rätt. Det är ju såååå trist med allt detta gråa vita och beiga överallt. Man måste våga bryta av lite. Vara personlig. Jag älskar min mosaik just för att den är "min". Vi har haft den i 4 år nu, inte så himla länge men har absolut inte en tanke på att vara det minsta trött på det.
Alla mina bilder är för stora för att lägga i galleriet, men jag ska försöka formatera om dem. Återkommer.
Nu kan ni kolla på bilder i mitt galleri på mosaiken i vårt kök. Köket är ett vanligt "standard", typiskt lägenhetskök. Vi gjorde en budgetrenovering. Målade luckor, nya knoppar och lite läcker mosaik. Är så nöjda.
mina föräldrar hade det i köket fram till för några år sen, de va såå less på det efter några år så de rev det. jag skulle inte sätta in det med tanken på synen jag har ifrån det.. sen är jag lite less på rött efter juletiderna.. terakotta i så fall.
Det kanske beror på om man känner att man har råd att kakla om ifall man tröttnar om ett par år.
Jag äääälskar rött och hade absolut kunnat ha IKEAs röda köksluckor till exempel men dels tröttnar man nog, dels tror jag vårt hus bli svårare att sälja en dag för det är inte fullt så många som gillar det.
Men känner man att va fasen, tröttnar jag så byter vi, då kan det säkert bli skitcoolt!
Mina föräldrar har också rött från 70-talet och det funkar än! Själv älskar jag rött och skulle gärna vilja ha det!
Fröken Anna: Har skrivit till din i din gästbok!
Väldigt snyggt!