• elensi

Boende Koh Samet

Hej åker till BKK o Koh Chang om 2 mån. Tänkte stanna till på Koh Samet efter vägen men vet inte riktigt vart vi skall bo. Östsidan lockar mest, frågan är vilken strand man ska bo på? Söker därför efter lite bra tips på både boende, stränder och annat!!!! MVH E

• Svar på tråden Boende Koh Samet
  • elensi

Tack för ditt snabba svar cillae. Tyvärr kommer jag inte in på sameds hemsida fattar ej varför, ska kolla senare. Läste nyss en artikel i Aftonbladet res om Samet där dom bodde på Ao Phai och tyckte det var mycket bra. Är det väldigt lugnt på den stranden, finns det några bra restauranger? Och Du! Vad tyckte du om chang?? E

• cillae

Det fanns några restauranger på Ao Ohai, sen om man gick runt udden så fanns det några till. Men sen tog det bara ca 10 min att gå, antingen efter skumpvägen eller längs med stranden till Hat Sae Kaew (kanske felstavat) det är den "stora huvudstranden" där fanns massor med resturanger. Men jag tyckte stranden på Ao phai var mycket finare. Jag har lite brådis nu, men jag ska skriva mer ikväll.

• elensi

Ja, skriv gärna lite till! Har kommit in på samedvilla och det ser helt klart bäst ut av de andra hotellen jag hittat på nätet,bra pris också. Ska skicka en förfrågan dit, tror det är bättre att förboka, vi kommer dit i slutet på veckan och då är det tydligen många Bankokbor som åker till samet o vilar sig lite från avgaser o buller.MVH E

• Tufftomat

Östsidan är helt underbar på Koh Samed men det finns bara 3 - 4 anläggningar där och de är dessutom ganska dyra.
    När jag var där så bodde vi på "Saikaew Villa" på västsidan.
    De hade hyfsat billiga och enkla bungalows (inget fancy)för ca 200 kr/natt.
    Det sköna var att det var relativt lätt att ta sig till östsidan och avnjuta middag i solnedgången.

www.thailandresor.se/koh-samet/

• cillae

Tufftomat: Saikaew villa och den stranden ligger väl på östsidan? Och även Ao Phai, det är väl Ao prao med sin vackra solnedgång som ligger på västsidan?

Det kan nog vara en bra ide att boka innan. VI var där fr 13 okt och hade bokat 7 nätter, vi ville sedan stanna men då fanns det bara en natt till ledig sén var det fullt.

Sen tog vi bussen till KOh Chang, vi bodde på White sand beach. Det var sådär, mycket charterlikt, blir nog nya Phuket. Sen byggdes det mycket där. FaST det var var jättehärligt och jag vet inte hur de andra stränderna är sen kunde man åka ut till småöarna några nätter tex Koh Maak, koh Kood mm. Elefantridning mm. Sen var stranden inte så bra bitvis pga flod och ebb, det fanns helt enkelt ingen strand!

• Tufftomat

cillae.

Du har rätt. Har ju skrivit totalt fel. Nåja jag skyller på att jag hade feber igår när jag skrev mitt inlägg

• elensi

Tack för svaren! Det där med öst o väst kan ju bli lite si och så, helst med feber i kroppen o knoppen, men det är iallafall östsidan vi hade tänkt bo. Trist att det börjar likna Phuket på chang, det har ju varit mer backpacker stuk där och det vi har bokat ligger på White sand beach.Ja, det blir spännande att se om det är som man förväntar sig eller ej.Ha det så bra.E

• elensi

Här kommer en fråga till!!!Har prelbokat Samedvilla,(Tack för tipset cillae). Vi har två alternativ. 2st Superior bungalowroom 2nd row, och 1st Standard familyroom där vi skulle bo 4 pers i samma rum. Kostanaden blir hälften om vi bor tillsammans i Standard men är det värt att klämma ihop oss och ligger Standardrummen lite kallebakom. Jättetacksam för svar, E.

• cillae

Hej! Vi bodde in en beachfront. Men alltså du kan inte bo helt "Kalle bakom" för det är inte så stort, ovanför restarangen och på sidan men det är inte långt. Sen vet jag inte hur stor dom är inuti. Men jag tror att dom som är secondrow är lika som dom vi bodde i. Det är klart, det kanske inte är havsutsikt om dom ligger bakom en annan men det beror på hur mycket man vill betala för just det menar jag. Man är ju på stranden på dagarna

• elensi

Ok! Då är det bara att tala med syrran o hennes kille och sedan bestämma oss. Tror det blir Bungalow 2nd row. Tack o ha en trevlig kväll.E

Svar på tråden Boende Koh Samet