• Snufserufs

Någon mer som slutat med socker? Hur mår ni?

Hej!
    Idag har jag varit sockerfri i 9 dagar!
    Längsta tiden i mitt vuxna liv och jag är 39 år så ni kan ju tänka er hur mycket skit jag stoppat i kroppen!
    Har i stort sett ätit godis (stora mängder) varje dag och fått en fruktansvärd abstinens när jag varit utan en dag.
    Nu har jag äntligen kommit över det värsta och jag mår så bra!!
    Har hur mycket energi som helst, hyn i ansiktet har förbättrats avsevärt, inga flytningar längre och på sikt hoppas jag att jag kommer att gå ner övervikten jag har fått pga denna felaktiga kost.
    Någon mer som slutat?
    Hur mår ni?

• Svar på tråden Någon mer som slutat med socker? Hur mår ni?
  • NK80

Nej, men jag borde. Har ett sådan socker behov som inte är av denna värld! Jag har tagit ett steg i rätt riktning och minskat på sockret i kaffet och te't. Lite steg men iaf ett steg mot rätt riktning.

• Egensinnig

har slutat m godis, kakor, glass mm på veckorna. Jobbigt i början på veckan o lättare mot slutet.
    Sedan äter vi precis vad vi vill på lördagar vilekt är gott o mysigt men gör att man triggar igång sockerbehovet igen...

är gravid i v 25 o har redan gått upp väldigt många kilon så det känns helt rätt att hålla igen lite.
    Är mycket mer psykiskt stabil utan socker kan tilläggas.

• Sarah å Leia

Jag har varit sockerfri en vecka ca, och jag mår toppen
    Har visserligen lagt om kosten också så det har säkert hjälpt till,
    men jag mår mkt mkt bättre nu

Mamma till världens bästa Leia
  • adrenalin

jag slutade med socker och det gick jättelätt, och jag kände att magen blev stabilare och mina mörka linjer runt ögonen försvann. sen blev jag gravid å ja.. det ena ledde till det andra. äter mycket mindre socker än förut, men det blir lite läsk å choklad emellanåt

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Ruiz

jag sluta på nyår.. e helt galen e mest röksugen av nån konstig anledning.. :/

gaaah bli galen men hoppas det lugnar ner sen snart.....

• Molly83

Jag har varit sockerfri sen 4:e december. Åt precis som du mycket godis men har inte alls haft något sug efter det, vilket känns hur bra som helst.
    Har dock kompenserat lite genom att äta frukt oftare och därigenom fått i mig fruktsocker, men det känns inte fullt lika farligt.

Heja dig förresten! Grattis till avvänjningen =)

• Matilda

Jag håller på.. va 5 dagar utan men så fyllde mannen år och så åt ja kakor och kex.. nu håller ja på igen och idag e min andra dag! Känner inte ännu nåt men guuuuu vilket sug de e dessa första dagar!!!

• softmamma

Har varit utan socker sedan 6 novmber ( kör GI metoden) & har aldrig mått bättre.
    Aldrig mer socker för min del + att jag har tappat 9 kg men det är GI metodens förtjänst & sockert lite också givetvis!!

• Vifsla

Jag var sockerfri före jul, det höll i ca en vecka eller om det var två. Men jag mådde toppen, huden var mycket finare än tidigare. Jag började äta grahamsgröt med äpple varje morgon och en riktig lunch. Blev en helt annan människa. Men så kom julen och alla jävla chokladaskar. Men jag har nästan slutat med läsk, tidigare drack jag läsk varje dag. Nu är suget nästan borta. Helt fantastiskt.
    Tror även att andedräkten förbättrades.

• Snufserufs

Har ni märkt något på vikten?

• majzzan

Japp..... jag kör en bantning med Cambridge metoden... så då får jag dricka kaffe eller te men UTAN socker... var lite ovent i början men det varierar på  te smaken ....har håll upp sen den 1/1

• pellesmatte

hej jag har varit godis och fika bröd fri sen nyår , hade lite abstinens i början , nu känns det bättre , känner mig fri .

• Matilda

3:dje dagen utan sötsaker o visst ha vikten minska! va ju som sagt 5 dagar utan men så åt ja kex på helgen o måndagen men nu.. tredje dagen utan..

På 13 dagar ha ja gått ner 1.8 kilo!!! Med en massa grönsaker o motion!! O inget socker

• Snufserufs

Märkligt vad det svänger med sockersuget egentligen.
    Vissa dagar går det hur bra som helst och idag t.ex kan jag nästan mörda för en chokladbit!

• Matilda

snurfserurs: men du höll väl emot suget?!

Ja hade gäster idag, och ja plockade fram colan till barnen och kexen med... de va såååå nära ja sku ha hällt upp ett glas cola åt mig men de e oxå förbjudet i min lista och sen tände det att NEJ!!

Mina 1.8 kg på 13 dagar peppar mig för mycket för att sabotera detta nu LYCKA TILL!!

• Ruiz
    Snufserufs
    i november vägde jag 62 kg, hade lite kvar sen fölossningen..
    nu väger jag 57. jäklit stolt men mitt mål e 52 kg, iaf till sommar :)
Svar på tråden Någon mer som slutat med socker? Hur mår ni?