• rosen77

Sekundärt barnlös och plussat med IVF?

Hej!!
    Är det några här som vart sekundärt barnlösa och lyckats bli gravid med hjälp av IVF? På vilken IVF blev det och vad var erat problem? Vi är själva mitt uppe i första IVF pga sekundär barnlöshet. Man har inte hittat några fel. Mycket frusterande eftersom det gick så bra med första. Jag hoppas att någon kan ge mig lite hopp om att detta fungerar.
    Lycka till!!

• Svar på tråden Sekundärt barnlös och plussat med IVF?
  • mimmis

Vi var sekundärtbarnlösa (jaghar barn sen tidigare)dom hitta inget fel på någon av oss vi har gjort först 1 IVF 3st FET ochnu lyckades vi genom IVF ärn u i v9+6, önskar dej/er all lycka till med eran IVF

• rebekka06

Hej.
    Jag har två barn sedan tidigare....
    nu en ny kar och vid utredning så hittade dom en tätt äggledare samt att min mans spermier var lite slöa. Vi gjorde 3 ivf/icsi först utan att lyckas. Vi fick kanonägg varje gång förutom sosta försöket då alla våra 8 ägg slutade dela sig och läkare/sköterskor var säker om att vi skulle lyckas. Sen gjorde vi en paus eftersom vi hade gjort 3 snabba försök och beslutade att vänta ett halvår. Sen i Juli detta år började jag med sprayen igen för att göra det 4:e,men denna gång kom ingen sprayblödning och vi fattade ingen men plötsligt hade vi lyckats på egen väg under sprayperioden. Något som bara händer andra i bland! Är idag i vecka 27+3.Önskar Er lycka till och Kram

• mgus

Hej! Jag har inte lyckats än, men håller just nu på med vårt andra icsi försök. Började faktiskt spraya idag. Jag har en pojk sedan innan. Min sambo har inga barn. Vi har försökt i tre och ett halvt år utan resultat. Vi har gjort utredning och inga fel har hittats. Varken på mig eller min sambo. Vi gjorde ett ivf försök i november, men tyvärr blev inget av mina 15 ägg befruktade. Varför visste de inte riktigt. Så denna gången ska vi pröva med icsi.
    Hoppas verkligen att det lyckas denna gången.
    Får återkomma senare med svar.

rosen77: Lycka till med ert ivf. Håller tummarna för er!

• annixxa

Hej! Vi skulle precis köra igång med ivf för att få ett syskon men idag har vi testat positivt utan!!! Det tog 13 månader innan vår dotter kom och innan denna (mkt nya) graviditet tog det över två år - men man ska tydligen inte ge upp! Min man har superslöa simmare men två rackare har kämpat sig fram. Är nog lite chockad :)

Lycka till ni andra - både gravida och ni på g!

• and

Är nu i vecka 9+2, efter 2 IVF, för sekundär barnlöshet. Man hittade inte några uppenbara problem med oss men jag har vid tva av tre IVF fått, ena gången 3 ägg ett befruktat= en liten kille på 2,5 år nu, nu det tredje försöket 2 ägg varav ett befruktat= för tillfället en graviditet. Så min teori är att jag inte producerar speciellt många ägg.

Svar på tråden Sekundärt barnlös och plussat med IVF?