• Pochahontas

30-årspresent. Har inga ideér.

Hej.

Har ni några ideér på vad jag kan köpa till en tjejkompis som fyller 30. Ni som har fyllt 30 vad fick ni i presenter. Tycker det är så svårt just nu för jag har inga ideér.
    Hjälp.

• Svar på tråden 30-årspresent. Har inga ideér.
  • Pochahontas

Ska man köpa någat som består som en vas, nu är vas ett dåligt exempel men ni förstår nog vad jag menar. Eller ska man köpa t.ex en upplevelse som massage eller likande

• Tess76

Jag hade uppskattat nån form av behandling: ansiktsbehandling, fotvård eller massage. Du kanske kan följa med så att ni får en heldag tillsammans.

• Pånglan

Jag fick (bland annat) presentkort på spa och teaterbesök i 30 års present. jag uppskattade båda jättemycket. Jag hade också önskat mig presentkort på sportaffär och bokhandel.

• Pochahontas

Jag är inne på en massage eller liknande men undrar om det uppskattas för det är ju en present som försvinner.

• Pochahontas

Jag är inne på en massage eller liknande men undrar om det uppskattas för det är ju en present som försvinner.

• ickelpicka

Visdomsord från en nybliven 30-åring: jag hade blivit superglad om jag fått en kroppsbehandling av de slag ni alla föreslår. Man har ju kommit till den åldern att man har de flesta saker, och man unnar sig sällan lyxen av behandling, massage etc. Den bästa presenten i mitt tycke

• Pochahontas

Fler ideé? Gärna från de som fyllt 30 år och er alla andra också självklart. =)

• Tindra04

Fyllde 30 i fredags och hade önskat mig en kaffeservis och fick ihop nästan hela den! Superbra. Samlar kompisen inte på något?

• Tindra04

Fyllde 30 i fredags och hade önskat mig en kaffeservis och fick ihop nästan hela den! Superbra. Samlar kompisen inte på något?

• Tindra04

• meya

*Klocka
    *Espressomaskin
    *Nagelförlängning
    *Massage/SPA-behandling
    *Islandshästutflykt
    *Hyr en kock och gör en brakmiddag med partaj på kvällen...
    Hmm, vad vill man ha tro? Jag har ju 7 år kvar...

• Pochahontas

Hon samlar på den Tacoserien som finns på Duka och Cervera. Men är det kul att få?

• sambima

Pochahontas - tveka inte för att ge upplevelser i present - de är oftast jätte uppskattade. Jag blir också glad för att få sånt som jag samlar på då de är dyra ohc inget man köper till vardags.

Jag gillar att plcoka ihop upplevelse korgar också i olika teman.
    Mat - italienskt, ost och vin, delikatesser, choklad, kaffe, te, praliner o dessertvin... oändliga förslag som passar alla möjliga plånböcker.

Sambima

• Lillstumpan

Tryck upp ett badlakan eller en t-shirt med en bild på när hon var liten eller på hennes favoritnalle när hon var liten eller en bild på er två tillsammans och skriv "grattis 30 år" eller nå't.
    Eller varför inte trycka upp på ett kuddfodral som hon kan ha i soffan eller i sängen med en kul bild på henne.

Gör en fotobok med lite bilder från när ni var små när ni lekte, lägg in nå'n bild eller dylikt på det hon gillade att samla på, typ bokmärken, de här klisitermäkena, luktisar har jag för mig, roliga suddgummifigurer eller vad det nu må ha varit hon gjorde.
    Typ som en "scrapbook", det är skitkul att både ge och få, det blir många minnen och glada skratt.

Ta ett kort och lämna in så att man får det tillbaka som ett pussel med en bild eller en rebus på som hon ska lista ut till dett speciellt datum t.ex. och möt upp då med en god middag på tu man hand, en spa-upplevelse, cirkusbesök.

Anmäl henne på en kurs som hon inte själv skulle kunna tänka på att gå men som du tror kan passa henne, det brukar bli bra, då har hon fått ett nytt intresse i och med sin 30-årsdag (jag vet för jag anmälde min mor på en linedancekurs när hon fyllde 61 och nu har hon själv anmält sig vidare på fortsättningskurs och tycker att det är jätteroligt )

Lite tips kanske som kan fungera, tala gärna om vad det blev till slut

• Pochahontas

Tack för alla bra förslag. Om jag väljer en massage eller ansiktsbehandling tycker ni att jag ska köpa ett presentkort och hon väljer själv vilken behandling eller ska jag välja behandling?

• sambima

Pochahontas: Vilket som blir nog bra!

Berätta sen vad du bestämmer dig för!

• Pochahontas

En klassisk helkroppsmassage blev det.

Svar på tråden 30-årspresent. Har inga ideér.