• Anonym

Skämmer era karlar bort er? Min är så dålig på det tyvärr

Lite ledsen just nu.

En killkompis sa nyss hur han skämmer bort sin tjej med blommor, middag och andra småsaker. Medansa jag kom att tänka på att min pojkvän aldrig gör något sånt för mig.

Visst, han kryper ner och kramas och pussas osv men har aldrig fått blommor eller nån "uppoffring" liksom.

Kan man ändra på dem?

Eller? Eller?

• Svar på tråden Skämmer era karlar bort er? Min är så dålig på det tyvärr
  • Mirakel händer

Vi skämmer bort varandra... Vid årsdag, bröllopsdag, förlovningsdag, födelsedagar och andra högtider. Vi är lika duktiga på det...

• sandra1984

Min sambo har sen första början skämt bort mig.Lite massage,mys kvällar,eller presenter/överraskning,blommor..med mera.
    Ibland då och då,och det sker spontant.

Men det som är "avgörande" är små saker man gör i vardagen.Sånt uppskattar jag.
    Om du önskar ändring på något,ge han en vink med att skämma bort han eller prata med han om detta.

• Egensinnig

Ibland har man väldigt olika syn på hur man visar kärlek. När jag diskuterade med min man så förstod jag att han visade att han älskade mig på helt andra sätt än jag förstått. kanske itne så mycket uppvaktning men en massa annat i vardagen istället.
    Kan vara svårt att ändra någon men man kan ju ta upp en diskussion utan anklagelser o kanske förstå varandra lite bättre

• Anonym

Känns så dumt att säga att man vill ha blommor, lite massage, en matlåda eller vad som helst. Skulle uppskatta varje liten sak.

Frågar ofta om massage men får det inte

• Glass

Nej det är sällan som han ger mig blommor och sånt nu för tiden, men visst skämmer han bort mig.
    Om jag sitter i soffan och säger att jag är törstig så reser han sig ofta och hämtar vatten till mig.
    Om jag är hungrig så ordnar han middag.
    När jag är på fest så hämtar han mig
    Innan jag hade körkort så körde han mig alltid om jag ville det
    Han förljer med mig till de affärer som jag vill besöka
    Han lyssnar på alla mina små berättelser om det jag har läst här på fl.
    Han hjälper mina kompisar.

Så, visst skämmer han bort mig massor!

• Anonym

Nu när jag tänker efter så hämtar han vatten till mig, vrider tv:n på kvällen när jag ligger i sängen, hämtar mig från bussen så jag ska slippa gå, hämtar mig från jobbfester osv..

• Glass
    Anonym skrev 2007-01-09 20:52:45 följande:
    Nu när jag tänker efter så hämtar han vatten till mig, vrider tv:n på kvällen när jag ligger i sängen, hämtar mig från bussen så jag ska slippa gå, hämtar mig från jobbfester osv..
    Vad härligt!
    Då är du ju bortskämd!
    Ge honom lite massage och ordna en mysig middag. Så småningom så kommer han kanske på den idén själv också
  • sandra1984

Ja precis,det är dessa vardagliga ting som är viktiga som inte får glömmas bort.
    Det är lätt hänt.
    Små saker om att göra god mat,eller hämta vatten,handla åt en,låta en vila,hämta eller lämna,lyssna när man pratar....eller annat.

• Anonym

Ja tusan, jag har det kanske inte så illa. Häromdan ringde han o frågade om han skulle handla, sedan lagade han så gott som all mat tom

Tänkte först mest på blommor, lappar, presenter...

• Anonym

Ja tusan, jag har det kanske inte så illa. Häromdan ringde han o frågade om han skulle handla, sedan lagade han så gott som all mat tom

Tänkte först mest på blommor, lappar, presenter...

• Glass
    Anonym skrev 2007-01-09 20:58:21 följande:
    Ja tusan, jag har det kanske inte så illa. Häromdan ringde han o frågade om han skulle handla, sedan lagade han så gott som all mat tom Tänkte först mest på blommor, lappar, presenter...

Lappar är gulligt, blommor lika så, men tänk om han hade gett dig en massa lappar och blommor, men inte gjort de där småsakerna som faktiskt betyder något?

• Gizmoh

nop han e snål här men han får massa av mig *känns dumt*

• Skorpionen82

Japp det gör min man. Han brukar överraska mig med rödarosor Han är den bästa mannen jag har.

• Stargirl

Ja det tycker jag. Men jag köper själv det jag vill ha. Blommor och presenter får jag väl ibland men jag tycker det är mycket mer värt att offra sin egen tid och tappa upp ett bad åt mig eller låta mig sova på helgerna både lördag och söndag. Om jag har ont i mina axlar masserar han mig så länge jag vill om jag är sugen på chocklad sent på kvällen åker han till en nattöppen mack och handlar. Det är kärlek och att bli bortskämd för mig inte en bukett med blommor som inte "kostar" ngn uppoffring det är ju bara pengar.

Gravid i vecka 34
  • Kinne79

TS-
    Du verkar ha en helt "normal" man, precis som de andra skrivit så gör ju han saker som betyder något. Fast om du vill ha lapar odylikt så kanske du får börja. Eller skicka ett kort till hans jobb.

Skorpionen82-
    Tur han är den bästa, synd om dina andra bara om de läser detta...hihi

Svar på tråden Skämmer era karlar bort er? Min är så dålig på det tyvärr